El divendres 16 de gener de 2026, l’alumnat de 3r i 4t d’ESO del Pla Singular va realitzar una sortida educativa al Museu de Ciències Naturals de Barcelona (MCNB) per participar en la primera jornada del projecte “Museïtzem – Els engranatges d’una exposició”.
En total, hi van participar 10 alumnes (2 de 3r d’ESO i 8 de 4t d’ESO), que van prendre part en una activitat didàctica estructurada en dues parts. En la primera, desenvolupada en una sala de formació del museu, l’alumnat va rebre una introducció al MCNB i al projecte i, organitzat en petits grups, va crear una proposta d’exposició a partir de mostres reals de materials geològics, animals i vegetals. Aquestes propostes museogràfiques van ser comentades i contrastades amb la formadora del museu.
La segona part de l’activitat es va dur a terme a l’exposició Planeta Vida, on els grups van treballar diferents estacions museogràfiques amb l’ajut de fitxes, analitzant els recursos emprats per comunicar els continguts científics. La jornada va finalitzar amb una posada en comú i una reflexió conjunta sobre el rol dels museus i les estratègies per afavorir l’aprenentatge del públic.
Com a tancament, l’equip educatiu del MCNB va plantejar a l’alumnat el repte de crear el seu propi museu al centre educatiu, aplicant els coneixements adquirits durant aquesta experiència.
La sortida va incloure el desplaçament en autocar, amb sortida de l’institut a les 08.15 h i retorn aproximat a les 14.40 h, i va representar una oportunitat d’aprenentatge vivencial i competencial fora de l’aula.
Equip docent i alumnat del PS








