Experiència del Young Business Talents

En primer lloc, cal dir que gràcies a l’assignatura d’Economia vam poder participar al Young Business Talents, un simulador de gestió empresarial en el que competeixen alumnes d’ESO, batxillerat i mòduls de tota Espanya.

L’empresa que teníem de gestionar al concurs era una empresa automobilística. A partir d’un escenari, igual per tots els competidors, teníem de posar les dades per la nostra empresa, per exemple, models de cotxes (mesures), versions (tipus de motor, acabats, equipament i potència), nombre de concessionaris, preus, publicitat, fàbriques, producció, nombre de treballadors i el seu salari, finançament, etc. A més a més, això estava molt aprofundit per tal de fer un projecte més realista. Inclús, hi havia la possibilitat de comprar investigacions per tal d’estudiar el que feia la competència i adaptar-nos al mercat.

Amb el pas del temps, els equips van anar puntuant segons les posicions que havien quedat en les simulacions prèvies a la final. Així doncs, els nostres bons resultats, d’acord amb els beneficis obtinguts, ens van portar a la final nacional de Madrid, a la que vam arribar juntament amb un equip de segon de Batxillerat. Així, vam arribar a la final representant a l’Institut Corbera, l’equip LOS4 i l’equip MCANDCHEESE.

Ara bé, durant la final ambdós equips lluitaven de forma separada per fer-se amb el mercat de les seves respectives simulacions. O sigui, els cent equips finalistes es van agrupar en vint simulacions de cinc equips cadascuna.

Després de tres rondes i moltes emocions, el parell d’equips pertanyents al nostre institut vam guanyar les nostres respectives simulacions. A més, pel que fa a la classificació general, es va produir una gran gesta: els dos equips van entrar al TOP 5 d’Espanya, en concret, a la segona i cinquena posició.

En definitiva, que entre els millors equips a nivell nacional el nostre centre va fer història rodejat d’alumnes i professorat de tota Espanya.
Paral·lelament, el viatge a Madrid també va suposar un cap de setmana de turisme per la capital. Convé subratllar que tot va sortir genial i ens emportem una experiència inoblidable tant en l’àmbit personal com acadèmic, fins i tot professional, perquè sens dubte gràcies a Young Business Talents hem pogut aplicar els coneixements de l’assignatura a la pràctica empresarial.