Crònica de la sortida als forns de calç de Corbera

Sortida de tutoria de primer d’ESO

El dia 21 d’Octubre, a les 8 del matí, tots el alumnes de primer d’ESO vam fer una sortida a Corbera per veure el Forns de calç que encara queden en la població i que formen part del patrimoni històric i cultural de la comarca.

María Ruiz Sánchez

A les 8:30, vam sortir de l’IES Corbera en direcció a Sant Ponç. Per a l’excursió havíem de portar l’esmorzar, el dinar, un litre d’aigua, una carpeta per a poder repenjar el dossier i un bolígraf per poder escriure al dossier. Vam trigar una hora i quart aproximadament per arribar a Sant Pons.

Miquel Muñoz Ordoño

Vam anar caminant pels vells carrers de Corbera, on encara es conserven cases antigues de pedra. Vam arribar a un camí que es dirigia cap a Sant Ponç. L’ermita estava tancada i no la vam poder visitar, però sí que vam veure unes vistes precioses. Allà, ens vam asseure a una esplanada i vam esmorzar. Quan vam acabar, vam fer-nos una foto de grup i ens van explicar quatre coses. El Joseph Solà, , membre del SAC de Corbera… ens va explicar el origen dels Forns de calç i què feien amb ells.

Manel Cano Alonso

Vam deixar Sant Pons i vem arribar al Pou dels Crestats, allà vam trobar el primer forn. Era un forat amb les parets altes, cristal·litzades i plenes d’herbes. Després vam visitar un altre, més o menys del mateix tamany i estructura, al qual únicament es podia accedir a través d’una petita obertura de pedra.

Aina Camps Claramunt.

Després de veure els forns de cal ens vam dirigir cap al barranc de la Gola del Llop fins a trobar el Pont del Lledoner. , vam trigar una hora aproximadament.. Vam parar per fer un dibuix del pont. Quan vam acabar el dibuix vam passar per sota seu . Des d’aquell punt, vam pujar per un camí de pedres, fins arribar a dalt del Pont del Lledoner, i el vam travessar Vam passar per la part, (més o menys per la meitat del pont) on hi havien uns passadissos. per un camí per on es podia creuar el pont i anar a l’altra banda. Després de passar pel pont, vam tornar pel mateix camí cap a Sant Ponç. Aquell camí era una mica estret, fosc, amb moltes pedres i molt humit. Caminant, vaig agafar un mineral de forma polida…

Marc Carranza, Miquel Muñoz

Des d’allà i abans d’arribar a Sant Pons, ens vam dirigir a la font de Sant Ponç. Vam arribar al cap d’una hora i allà vam dinar el que ens havien preparat a casa o bé al menjador. Quan vam acabar, sense moure’ns del lloc, vam omplir dos pàgines del dossier que tractaven de descriure tres arbres i tres arbustos que havíem vist. Després, vam reprendre el camí per anar cap a un lloc on hi havia un forn de Calç, (prop del pont del Lledoner també n’havíem vist tres més). Aquest, era el més gran de tots, i el que més ens va sorprendre d’ell era que hi havia ossos d’un esquelet de gat.

Després vam tornar cap a Sant Ponç i pel camí, com que el grup que anava amb el guia s’havia avançat molt, el grup del darrere es va perdre en una cruïlla. Al final, vam decidir d’anar pel camí de l’esquerre i tot caminant, vam arribar al costat d’una baixada molt gran. Aleshores, allà, vam veure el guia i el vam seguir fins a trobar els nostres companys. A continuació, vam seguir caminant i vam arribar fins a Sant Ponç (sobre les 4:15). Allà, ens esperaven els autocars i, tot cansats vam pujar-hi i… Cap a l’insti!!!

Miquel Muñoz Ordoño

Ens vam acomiadar del Senyor Josep, que ens va acompanyar en tota l’excursió i ens va explicar un munt de coses sobre els forns. Servien per fer com un ciment antic, això era la indústria de Corbera fa anys…

Núria Merino

Quan hi vam arribar, ens van deixar anar al pati, i, la majoria de nosaltres, vam anar a al camp a jugar a fútbol. Quan va sonar el timbre, vam anar a casa tot contents perquè ens ho havíem passat bé i no havíem fet classe.