2a Olimpiada de Biologia de Catalunya

El dia 11 de febrer del 2012 va tenir lloc la 2ª Olimpiada de Biologia de Catalunya i enguany es va celebrar a la Facultat de Biociències de la Universitat Autònoma. En Marc Martínez Miguel de 2n de Batxillerat hi va poder participar després de ser seleccionat entre més de 300 alumnes inscrits. La selecció es va fer tenint en compte la nota de Biologia i la nota mitjana de 1r de Batxillerat. Es van seleccionar 204 participants i la nota de tall va ser de 8,45. El matí d’aquell dissabte es va realizar la prova teórica que consistía en un test de 50 pregun-tes de resposta múltiple . En Marc va quedar entre els 16 primers. Aquests 16 alumnes van ser convidats a dinar per l’organització de l’Olimpiada i a la tarda realitzaren la part pràctica. Va ser una prova complexa d’una durada de 4 hores i que tenia tres parts i on s’havien de dissenyar experiments, preparar i examinar mostres, analitzar dades, plantejar solucions, etc. Uns dies després els van convidar a visitar diversos centres d’experimentació, com per exem-ple el Centre de Regulació Genòmica, el Parc de Recerca Biomèdica,i l’Institut del Mar. A la mateixa tarda van anuciar qui eren els guanyadors de l’Olimpiada i tot i que en Marc no va obtenir cap medalla, el fet de participar-hi i de quedar-ne finalista l’omple i ens omple de satisfacció. Desitgem que aquesta experiència serveixi per animar a altres alumnes a superar-se en els seus estudis i a que vulguin presentar-se a totes les competicions que sigui posible.