L’INS Corbera de Llobregat guanyador del YBT 2013-2014

El passat dissabte 5 de maig un grup d’alumnes de primer de Batxillerat de l’INS Corbera van participar a la final nacional del YOUNG BUSINESS TALENTS que es va celebrar a Madrid.

Aquest concurs consisteix en prendre decisions de caire empresarial (producte a vendre, preu del producte, campanya publicitària a desenvolupar, promocions del producte, canal de distribució del producte, inversions de l’empresa, …).
Les decisions anteriors són introduïdes en un simulador que determina els beneficis que s’han obtingut, tenint en compte també les decisions que han introduït els equips competidors.
Arribar a la final nacional no va ser fàcil, els nostres representants van haver de passar diferents rondes, cadascuna d’elles amb un nivell de dificultat superior. Primer van haver de competir entre els seus companys de classe i desprès contra equips de la resta de Catalunya tant d’instituts públics com privats.
A nivell nacional es van inscriure 1.620 equips, d’aquests únicament 100 podien accedir a la final i dos equips del nostre institut arribaren a aquesta final, tot un èxit!.
Aquests 100 equips es varen dividir en grups de cinc empreses que competien entre elles per veure quina obtenia un benefici més gran després de tres rondes de decisions. A la primera ronda l’equip Greeworks (Jon Flores, Julen Lavandeira, Oscar Parada i Nil San Millán) ja anaven primers del seu grup, mentre que l’equip CORBESA (Arnau Marín, Sergi Pallejà i Sara Sánchez-Ballesteros) anaven tercers. A la segona ronda de decisions ja anaven els dos equips en primera posició i per fi a la ronda definitiva i, després de molta emoció, els dos equips van resultar guanyadors. L’ alegria i satisfacció que vam sentir tots, tant alumnes participants, com professors i pares acompanyants va ser indescriptible.

Ara a esperar l’edició del proper any, on segur que arribarem més equips i ens ho passarem millor.

Paco Queralt, professor d’Economia de l’INS Corbera