Nadia Ghulam, fundadora de l’ONG Ponts de Pau

L’alumnat de 4t ESO va acudir l’anterior dijous a la Biblioteca Municipal de Constantí, per la conferència realitzada per Nadia Ghulam, fundadora de l’ONG Ponts de Pau.

Nadia és una afganesa que va viure la guerra d’Afganistan i durant més de 10 anys va haver de fer-se passat pel seu germà per poder treballar i alimentar la seva família, doncs el govern del seu país havia prohibit treballar a les dones. Més tard, malauradament, va ser ferida per una bomba que va caure en l’habitació en la què es trobava.

A Catalunya, on resideix, va fundar l’ONG Ponts per la Pau, que se n’encarrega de fomentar el dret a la igualtat i l’educació de les dones en els països en conflicte. Des de la biblioteca, Nadia va fer un crit a l’educació en valors com forma de combatre per la justícia social i contra els conflictes bèl·lics.

Des de l’Institut de Constantí volem agrair a Nadia Ghulam, així com a l’equip de professionals de la biblioteca municipal, l’haver realitzat aquesta interessant activitat i haver permès participar en ella al nostre alumnat que es va mostrar molt motivat i interessat.