Xerrada d’orientació de Joshua Suárez a l’alumnat de 1r de batxillerat A

Sovint l’alumnat percep les xerrades com alguna cosa aliena a la seva realitat. Avui no ha sigut el cas. El Josué Suárez és un exalumne de l’institut i, per tant, coneix la realitat del nostre alumnat.

El Joshua ara és metge i la seva xerrada s’ha centrat en encoratjar l’alumnat a estudiar i /o treballar d’alguna cosa que agradi realment l’alumnat i a recordar-los que no hi ha un camí únic per arribar on volem, sobretot a l’edat de 16 i 17 anys, quan l’alumnat encara pot tenir dubtes de quina professió escollir, on estudiarà, etc. Amb alguna referència com “és de savis rectificar” ha acabat dient que si ens equivoquem o canviem d’opinió sobre el nostre futur, no passa res. No s’ha perdut res. Podem saber què volem fer o què no volem fer i cadascú prendrà la decisió a la seva manera, però ha de ser l’alumne qui la prengui.

També ha fet menció a una exprofessora del centre, la nostra estimada Rosa Vilallonga, qui li va ensenyar la “teoria de la paella” per la qual a tothom li pot agradar la paella, però, depenent dels ingredients i dels gustos personals, cadascú en pot cuinar una  diferent. Per tant, tots volem un futur professional enriquidor, estable i on ens sentim feliços i realitzats, però cadascú hi pot arribar a la seva manera; això sí, amb voluntat, esforç i estudi.

Ara resta posar-ho en pràctica, alumnes. Ànim!!!