Projecte Lingüístic de centre

La Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’Educació, en el títol II, estableix el règim lingüístic del sistema educatiu de Catalunya i, a l’article 14, determina que els centres públics i els centres privats sostinguts amb fons públics han d’elaborar, com a part del projecte educatiu, un projecte lingüístic que emmarqui el tractament de les llengües al centre.

La legislació educativa estableix que la llengua catalana ha de ser el vehicle d’expressió i comunicació normalment emprat, tant en les activitats internes del centre com en les de projecció externa. La llengua catalana no és únicament una llengua objecte d’aprenentatge. És la llengua de la institució i, per tant, la llengua d’ús habitual a tots els espais del centre, en la relació amb la comunitat educativa i amb tots els estaments socials en general.

El nostre projecte comença per fer un estudi socioeconòmic, un retrat de la població de Constantí on queda reforçat la necessitat de l’aprenentatge i l’ús social del català com una eina inclusiva i que amplia els horitzons de formació i perspectives de futur per al nostre alumnat.

Com a part del projecte educatiu del centre, aquest busca garantir que l’alumnat, en finalitzar els ensenyaments obligatoris, pugui assolir un domini ple de les llengües oficials catalana i castellana. Igualment ha de ser competent, com a mínim, en una llengua estrangera, tot i que té l’oportunitat d’aprendre’n una segona – la llengua francesa a partir de 1r d’ESO. D’aquesta manera pot desenvolupar una competència plurilingüe i intercultural que generi actituds positives i de respecte envers la diversitat lingüística i cultural.

A continuació el projecte lingüístic explicita els usos lingüístics del centre, les decisions metodològiques i didàctiques i els aspectes organitzatius.

Segons normativa vigent, aquest és el PLC, aprovat pel Consell Escolar: