Es busquen Eco-influencers


La comissió de resiliència ambiental del centre ha engegat la campanya per trobar eco-influencers. Així, s’han penjat a les parets dels passadissos de l’institut imatges i missatges que recorden la difícil situació mediambiental del planeta amb la voluntat d’interessar els possibles candidats.
Els eco-influencers participaran,… Llegeix més»

Castanyada 2020


La situació de la pandèmia no permetia les celebracions d’altres anys, però tot i així al llarg del matí hi ha hagut diverses activitats en motiu de la Castanyada.
Així, per a l’alumnat d’ESO, hi ha hagut la projecció de vídeos explicant l’origen de la… Llegeix més»

Participació plataforma Jamboard


L’alumnat de 4t d’ESO del centre col·labora amb l’alumnat de dos centres més: el Baix Camp i el Josep Tapiró, tots dos de Reus, en l’elaboració d’unes pissarres digitals amb l’app de Google Jamboard. Allà, els estudiants participants en aquesta tasca s’han presentat als… Llegeix més»

Pla d’organització de centre

Per tal de donar-vos tota la informació que s’ha planificat per una tornada a l’escola segura a l’Institut, us publiquem tot el document d’organització de centre. Aquest document, aprovat pel Consell escolar, exposa com gestionarem les entrades, les sortides, el dia a dia a l’escola ….
Com sempre qualsevol qüestió o pregunta que tingueu ens la podeu fer via correu ( e3007646@xtec.cat) o al telèfon 977 52 40 11.… Llegeix més»

Material personal que cal portar a partir del dijous, 17 de setembre

Les mesures preventives contra la propagació de la Covid-19 fan que el material següent s’hagi de portar a l’institut a partir del proper dijous, 17 de setembre. Serà un material estrictament personal, ja que no es podrà intercanviar amb altres alumnes.
2 mascaretes (una només per a Educació Física). Per tal de guardar-les convé portar alguna bossa de paper o similar.
Esmorzar (A causa de les mesures de prevenció, no hi haurà, com sí passava en cursos anteriors, cap màquina per poder adquirir-hi algun producte).
Ampolla d’aigua (les fonts de l’institut, seguint les mesures de prevenció, romandran tancades).
Calculadora.
Regles, escaire, cartabó.
Estoig amb bolígrafs, tisores, llapis, maquineta, goma d’esborrar, barra de cola, llapis de colors i retoladors de colors.
Motxilla amb els llibres i llibretes corresponents a l’horari diari.

Arrenca el curs 2020-2021

Amb l’entrada de l’alumnat de 1r d’ESO s’ha iniciat el curs 2020-2021, marcat per les mesures de prevenció contra la Covid-19. Així, ja han adquirit protagonisme les mascaretes, els termòmetres, el gel hidroalcòholic, les distàncies de seguretat, les noves entrades habilitades per accedir i sortir del centre…Un curs diferent, atípic, però amb la il·lusió renovada de tot primer dia.

Altres imatges d’aquest primer dia les podeu veure aquí: https://www.flickr.com/gp/149201142@N04/8Y8e67

Novetats! Certificat d’autoresponsabilitat i mesures extraordinàries de salut

Benvolgudes famílies,
El/la vostre/a fill/a us donarà el document Carta de compromís educatiu que cal que el torni l’endemà al tutor/a degudament signat per vosaltres.
Juntament amb la Carta de compromís, cal que signeu també el certificat d’autoresponsabilitat (un per a cada fill/a).


D’altra banda, és molt important… Llegeix més»

Pla d’organització del centre de 2020-21, aprovat pel Consell Escolar a 10-09-20

Per tal de donar-vos tota la informació que s’ha planificat per una tornada a l’escola segura a l’Institut, us publiquem tot el document d’organització de centre. Aquest document, aprovat pel Consell escolar, exposa com gestionarem les entrades, les sortides, el dia a dia a l’escola ….
Com sempre qualsevol qüestió o pregunta que tingueu ens la podeu fer via correu ( e3007646@xtec.cat) o al telèfon 977 52 40 11.… Llegeix més»

ALUMNAT! ENS RETROBEM EL DIA 14 DE SETEMBRE!

Des del dia 1 de setembre, el professorat de l’institut de Constantí s’ha posat a treballar per preparar el curs 2020-21 amb il·lusions renovades.

La presència de la Covid-19 ens porta a una  nova organització, una nova manera de donar classe i de relacionar-se.

I estem treballant tot el professorat per un centre segur, acollidor i en condicions per als vostres fills/es.

Perquè els volem acompanyar en el seu procés de creixement personal i acadèmic.

Esperem comptar amb la complicitat de totes les famílies del centre, Fins el dia 14 de setembre!

Properament us anirem informant per les xarxes socials i la nostra web!

Matriculació curs 2020-21

Us informem que ja està obert el període de matrícula per al curs 2020-21. No cal venir al centre per formalitzar-la ja que es gestiona des de Secretaria.

  • Cal només  fer efectiva tant la quota de centre, com la quota de participació al programa de llibres de… Llegeix més»

ACTIVITATS D’ESTIU

Durant aquests mesos d’estiu és convenient no perdre els hàbits de treball i seguir interessant-se per aprendre. Ho podeu fer de mil maneres: anant d’excursió, llegint, mirant bones pel·lícules, parlant amb els avis, fent esport…
Des de l’Institut, els departaments han preparat activitats per treballar durant… Llegeix més»

Nou equip directiu

Benvolgudes famílies,
L’institut de Constantí comença una nova etapa amb un canvi d’equip directiu. Al capdavant d’aquest centre, durant 12 anys, ha estat la nostra companya Rosa M. Claros amb diferents membres: Josep Rius, Bea Joglar, Mercè Màrmol, Mercè Grané, Isabel Mendes, Robert de Pablos i… Llegeix més»

Setmana d’atenció tutorial

Durant la setmana del 8 al 12 de juny s’han programat activitats tutorials per als grups de l’ESO. Cada grup té un horari concret per poder acudir al centre i l’alumne que hi vulgui venir ha de confirmar-ho amb el seu tutor.

 

 

En aquesta sessió de tutoria està previst:

  •  lliurar les activitats de recuperació que han rebut en format paper (cadascuna identificada amb el seu nom i dins del sobre marró on les van rebre),
  • retornar els llibres de text del programa de reutilització
  • recollir el material que cada alumne té a les classes

Cal portar una motxilla i un estoig.

En el cas dels alumnes de 2n i 3r d’ESO se’ls informarà de les optatives del curs vinent.

L’alumnat de 4t d’ESO i 2n de BAT podrà acudir al centre per fer-se la foto de les orles segons l’horari establert.

L’alumnat, per poder accedir al centre, ha de venir amb mascareta i el document de responsabilitat de menors firmat per el seu pare o mare. El seu tutor l’esperarà a l’entrada i s’aplicarà el protocol per garantir les mesures de seguretat sanitàries.

Per qualsevol dubte, contacteu el vostre tutor o tutora.

Obertura del centre durant el mes de Juny

A partir del dia 1 de Juny, l’alumnat de l’ESO i Batxillerat podran accedir al centre per realitzar activitats no lectives. Aquestes podran ser:

  • Orientació acadèmica per l’alumnat de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat
  • Atenció individualitzada per a tot els cursos
  • Activitats de Reforç per a 4t d’ESO i 2n de Batxillerat

Per poder participar en aquestes activitats, l’alumne ha de posar-se en contacte amb el professor o tutor.

Està previst organitzar una tutoria de grup perquè l’alumnat pugui recuperar el material que té a les seves classes així com per a recollir els llibres del programa de reutilització i les tasques de matèries i recuperacions. En els propers dies els tutors i tutores informaran de les dates i horaris.

En el moment que l’alumne vulgui entrar a l’Institut per a realitzar alguna d’aquestes activitats, ha de portar el document de responsabilitat de menors omplert i firmat per un dels pares. El document es pot descarregar aquí.

Recordem que el curs escolar acabarà el 19 de juny i no tornarà a reprendre’s de forma tradicional, donat que les condicions actuals no fan possible acollir tots els alumnes en classes presencials. Per aquest motiu, es continuarà a enviar tasques acadèmiques pel correu electrònic.

 

Preinscripcions Batxillerat

Del 27 de maig al 3 de Juny es farà la preinscripció de Batxillerat. Aquesta es farà exclusivament en format telemàtic.

Per qualsevol dubte de procediment, us podem ajudar trucant al telèfon 977 52 40 11 entre les 9h i les 14h.

PER ALUMNES DEL CENTRE.

Per a l’alumnat que està actualment cursant 4t d’ESO i vol estudiar el Batxillerat al nostre centre.

  • ha d’omplir la sol·licitud seguint els passos que s’indiquen en el següent enllaç (clickar aquí).
  • enviar resguard de la sol·licitud al correu electrònic del centre (e3007646@xtec.cat)

PER ALUMNAT FORA DEL CENTRE:

Per a l’alumnat que no està matriculat al nostre institut, el procediment és el següent:

  • ha d’omplir la sol·licitud seguint els passos que s’indiquen en el següent enllaç (clickar aquí).
  • enviar la documentació al correu electrònic del centre (e3007646@xtec.cat)
  • en aquest cas, la documentació que s’ha d’enviar és la següent:
    • sol·licitud
    • llibre de família
    • DNI del pare i/o mare o tutor legal
    • DNI del menor (si en té)
    • Targeta sanitària del menor
    • Empadronament o certificat de residència

La tria de matèries de modalitat es farà durant el procés de matrícula.

Preinscripcions ESO – curs 2020-2021

Del 13 al 22 de maig es farà la preinscripció de 1r d’ESO. Donades les circumstàncies actuals es prioritza els processos administratius telemàtics. Atenció a les dates! Per més informació, clicar aqui.

Molt important. La preinscripció és només per als alumnes que han de cursar 1r d’ESO en el proper curs. L’alumnat que ja està estudiant a l’Institut NO ha de fer la preinscripció.

TELEMÀTICAMENT:

       del: 13 al 22 maig

  • Sol:licitud: descarregar aquí.
  • Enviar el resguard i documentació (escanejada o fotografia) al correu electrònic del centre: e3007646@xtec.cat
  • Rebreu una resposta de confirmació

 

PRESENCIAL:

  • del 18 al 22 de maig
  • Amb cita prèvia al telèfon: 977 52 40 11 o 638 03 24 22
  • Portar emplenada la sol·licitud (aquí) i les còpies dels documents.
  • Per accedir al centre cal portar mascareta, guants i bolígraf propi.
  • En cap cas han d’acudir al centre persones d’especial vulnerabilitat, en període de confinament o amb símptomes. Podreu autoritzar algú per escrit.

 

DOCUMENTACIÓ:

  • sol·licitud
  • llibre de família
  • DNI del pare i/o mare o tutor legal
  • DNI del menor (si en té)
  • Targeta sanitària del menor
  • Empadronament o certificat de residència
  • Documentació per punts/criteris de prioritat

HORARI LLIURAMENT DE TASQUES DEL 3r TRIMESTRE

Per tal de coordinar l’encàrrec i el lliurament de tasques mentre duri la situació de confinament, ha estat creat el següent calendari setmanal.

Recordem la importància d’accedir al correu @institutdeconstanti.cat. Si algú té algun problema per accedir-hi, pot enviar un missatge de whatsapp al número 638032422.

VACANCES DE SETMANA SANTA…I UN VÍDEO

Les vacances de Setmana Santa s’inicien avui i s’allarguen fins al proper dilluns, dia 13 d’abril. Són unes vacances atípiques, que s’hauran de passar seguint les indicacions del confinament.

A partir del dia 14 d’abril, s’iniciarà el tercer trimestre, amb l’enviament de tasques avaluables.

Recordem la importància d’accedir al correu @institutdeconstanti.cat. Si algú té algun problema per accedir-hi, pot enviar un missatge de whatsapp al número 638032422.

Per amenitzar, o no, l’inici d’aquestes vacances, aquí teniu un vídeo elaborat amb imatges d’activitats diverses del centre.

Molt ànims, molta paciència i molta salut. Esperem retrobar-nos aviat.

Activitats durant el confinament

El temps de confinament es perllonga fins a nou avís. Per aquest motiu, s’està començant a pensar en l’enviament de feina per tal de poder aprofitar escolarment aquest període.

El canal preferent per transmetre aquestes activitats seria l’adreça de correu electrònic de cada alume (…@institutdeconstanti.cat). Si algú preveu que pot tenir dificultats per accedir-hi (no recorda la contrasenya, impossibilitat de connexió) podeu enviar un whatsapp al mòbil del centre (638032422) indicant el vostre nom i cognoms i el vostre grup classe.