Demà, dia 20 de maig, es reprenen els “Ludi Constantinenses” amb la seva 2a edició!

Era l’any 2019, el 22 de març, quan s’inauguraven els I Ludi Constantinenses amb la participació de 150 alumnes de 4t de llatí de 9 instituts de la província de Tarragona. Al curs 2019-20, s’havien de celebrar els II Ludi, però la pandèmia de la Covid-19 va tirar per terra aquest projecte com tots els esdeveniments programats aquell curs.

Ara, de nou, demà 20 de maig, reprenem la 2a edició dels Ludi Constantinenses, en el marc de les activitats del festival Tarraco Viva. És una activitat creada i dirigida pel Grup de Treball de clàssiques de l’ICE (Institut de Ciències de l’Educació) de la Universitat Rovira i Virgili.

Així doncs, ens tornarem a trobar un bon nombre d’alumnes de 4t de llatí de diversos instituts acompanyats d’un total de 27 professors/es per gaudir del conjunt monumental de Centcelles i compartir mitjançant V Ludi la passió pel món clàssic.

En aquesta edició hi participen alumnes dels instituts:

• Baix Camp
  • Fontnelles
  • Manuel Sales i ferrer
  • Pugcerver
  • Sant Josep
  • Sant Pere i Sant Pau
  • Tapiró
  • Torredembarra
  • Constantí, amfitrió de l’acte

L’alumnat, dividit en grups (factiones) haurà de superar V Ludi:

1. Ludi Hadriani: descobrir l’assassí de l’emperador Adrià a partir de diferents enigmes.
  2. Ludi Scriptorii: taller d’escriptura
  3. Ludi Medusae: joc de preguntes sobre cultura i mitologia grecoromana
  4. Ludi Olympiaci: proves esportives
  5.  Ludi vitae romanae: recordar el nom de certa indumentària de la societat romana.

Esperem que sigui un dia de gaudi, de germanor i de redescobrir el conjunt monumental de Centcelles, gràcies a la col·laboració del MNAT i de l’Ajuntament de Constantí.