I Ludi Constantinenses! Aplec de 150 alumnes de 4t de Llatí

Divendres 22 van inaugurar-se els I Ludi Constantinenses al conjunt monumental de Centcelles.

Promogut pel Grup de Treball de Clàssiques de l?ICE de la URv, prop de 150 alumnes de 9 institus de les comarques del Tarragonès i del Baix Camp, acompanyats de 15 professors, van compartir i gaudir d’un dia primaveral. 5 “ludi” o activitats els esperaven: descobrir l’assasí de l’emperador Adrià mitjançant pistes i l’ús de QR, jugar com els nens romans amb nous, descobrir enigmes de la Medusa amb jocs de taula, competir en proves físiques com els antics grecs i descobrir els llatinismes emprats en una explicació de la mà d’En Magí Seritjol.

Prèviament, van ser rebuts per les autoritats: ens van acompanyar, en la inauguració d’aquests primers Ludi Constantinenses, la directora del MNAT: Mònica Borrell; l’inspector en cap, Rafael Muñoz; el responsable del dissenys curricular de l’ESO i BAT, Xavier Yáñez; i com a representants de l’Ajuntament, la regidora de Cultura, Dolors Fortuny, i l’alcalde, Óscar Sánchez.

En cada “ludi”, el grup amb més punts obtinguts obtenia uns “nummi” que guardaven en uns “sacculi” com els antics romans.

Finalment, els vencedors van ser obsequiats amb una corona de llorer.

Tot amb l’objectiu de compartir, fer amics i reivindicar la importància i la presència de les llengües clàssiques en el món educatiu.

Us deixem un recull d’imatges aquí.

I un reportatge de Tarragona digital: https://tarragonadigital.com/tarragones/reportatge-ludi-constantinenses-centcelles-constanti

Així com la nota de premsa de l’Ajuntament de Constantí: http://web.constanti.cat/2019/03/25/mes-de-150-alumnes-participen-al-i-ludi-constantinenses-a-la-vil•la-romana-de-centcelles/