Visita al centre de recerca Biomèdica de Catalunya

El dijous 17 de novembre els alumnes de l’optativa de Biologia de 1r de Batxillerat vam visitar el principal centre de recerca Biomèdica de Catalunya i de l’Estat (IDISBAB). Allà vam participar en els tallers de “Generació ciència” en què vam haver d’ajudar a trobar la sospitosa de cometre un crim a Sud-àfrica l’any passat. Les pistes apuntaven que la sospitosa havia ingressat a l’Hospital Clínic infectada de COVID-19 i els alumnes vam haver d’analitzar les mostres de les dues pacients sospitoses. Primer vam haver de desxifrar com analitzar les mostres en qüestió al laboratori del COVIDBANK, però a més vam fer una PCR. Finalment, analitzant els resultats de la PCR amb una electroforesi vam poder identificar la pacient contagiada amb òmicron, la variant present a Sud-àfrica però no a Catalunya en el moment del crim. Ja teníem culpable!