SORTIDA A LA BIBLIOTECA FRANCESC BOIX AMB ELS ALUMNES DE 3r D’ESO

Durant el mes d’octubre l’alumnat de tercer de l’ESO ha anat a fer una visita guiada a la Biblioteca Francesc Boix, que porta el nom d’un veí del Poble-sec que amb només 17 anys va anar a parar a un camp de concentració nazi per defensar la república espanyola. És per aquest motiu que la biblioteca del nostre barri té un fons documental especialitzat en la cultura de la pau.

Com ja sabeu, el nostre Institut participa en el projecte Erasmus i, per tant, estem compartint lectures amb alumnat d’altres països europeus.

Aprofitant amb la connexió de la primera lectura compartida: El nen del pijama a ratlles, que posa de manifest la necessitat d’una cultura per a la pau i es contextualitza a un camp de concentració nazi, hem anat a conèixer un dels nostres equipaments essencials del barri.

En Joan Delgado, director de la Biblioteca Francesc Boix, ens va explicar a la sala d’actes com un veí del nostre barri a qui li agradava fer fotografies va acabar essent un heroi que va aconseguir posar a la garjola uns quants alts càrrecs dels camps de concentració nazis.

Després de la xerrada del director vam poder fer un vol per la biblioteca, tot descobrint  els documents, espais i recursos que hi havia al nostre abast. Cada persona va triar lliurament un llibre de lectura per al primer trimestre i el va agafar en préstec a la biblioteca. Com que algunes persones encara no tenien el carnet, se’l van fer al mateix moment.

Si us interessa saber quins llibres vam escollir, ben aviat ho podreu saber perquè escriurem una ressenya d’aquests llibres al nostre blog Llibres a la carta, a la pàgina web dins l’apartat dels nostres blogs.