Resultats auditoria verda al Consell de Cent

Durant aquest curs hem estat treballant amb la cooperativa Tarpuna ( http://www.tarpunacoop.org/) tots els temes relacionat amb la economia circular, el reciclatge de la fracció orgànica, un treball intensiu a l’hort de la Vall d’Hebron, xerrades de conscienciació conjuntament amb els alumnes de Batxillerat. I per saber quina era la opinió de les famílies en qüan al reciclatge, es va passar un qüestionari als alumnes.

Les principals conclusions derivades de la revisió dels resultats de la 1a auditoria Consell de Cent:

• Només 15% llars auditades fan separació de totes les fraccions de matèria orgànica.
  • 41% llars auditades no fan separació orgànica (connexió amb emergència climàtica, emissió de GEH metà i CO2).
  • 40% llars auditades no fan separació dels plàstics (percentatge molt sorprenent, la separació de plàstics està més consolidat com a hàbit quotidià de les famílies).
  • A 40% llars auditades no els interessa el tema de la compra de productes de proximitat (són qui declaren obertament “No ens interessa el tema”).
  • A 70% llars auditades no els interessa el tema de consumir el menor nombre possibled e productes envasats en plàstic.
  • Més del 70% llars auditades no interessa tema reducció consum proteïna animal (36%) o mai ho havien pensat (38%).

Aquesta “foto” de l’estat de la qüestió, ens permet seguir treballant, per tal de ser més consciens de totes les coses que encara podem fer per millorar el nostre entorn més proper.

Una de les accions que hem dut a terme, i no la darrera, són els tallers que varem fer el darrer divendres amb els alumnes de primer. Podeu trobar l’article a la nostra web.

Seguim treballant per millorar!