Gimcana digital per la Barcelona romana

L’alumnat de 4rt d’ESO realitza una gimcana digital per conèixer les restes de la Barcelona romana, Bàrcino. Des de l’assignatura de Cultura Clàssica els alumnes van estudiar, a partir d’una aplicació de realitat virtual, com vivien els avantpassats a la ciutat romana, quins edificis van construir i quines restes arqueològiques s’han conservat. Per poder veure aquestes restes in situ es va preparar una gimcana a partir d’una app de geolocalització, Mobile History Map, on els alumnes, dividits per grups, havien de visitar les restes i una vegada situats al lloc havien de contestar una serie de preguntes relacionades amb allò que s’havia fet a classe.

Quina millor manera d’aprendre que a partir de la realitat, descobrint la nostra pròpia ciutat i amb l’ajuda de les TIC. Els alumnes s’ho van passar molt bé i van rebre “premis molt dolços” per la seva participació a la gimcana.