CRÓNICA DEL TALLER “EQUIPEM CASA NOSTRA”

Els dies 28 i 29 de gener els alumnes de 4t A, B i C vam anar a l’Espai Endesa, Museu Vilanova de l’electricitat. Vam anar caminant fins Arc de Triomf ja que l’Institut participa del Projecte Escola Saludable. Ens van acompanyar el professor de Tecnologia i els nostres tutors.

La monitora Justin, ens va rebre i organitzar en 4 grups, assignant-li un peto de color  (groc, verd, blau i vermell) a cada grup per facilitar l’organització de les activitats. Posteriorment cada equip començava les activitats pel color que tenia assignat seguint una seqüència diferent per evitar acumular-nos davant dels panels informatius de cada repte.

Els reptes eren: una activitat sobre els sensors que s’utilitzen als habitatges domòtics;  una altra on havien de dissenyar l’etiqueta de més eficiència energètica possible per una rentadora; també havien d’escollir les sistemes d’il·luminació per una estança domèstica seguint unes instruccions de lluminositat i potència elèctrica, i la  darrera tractava de comprovar els efectes del corrent elèctric i la seva aplicació en els sistemes de seguretat i control de la instal·lació elèctrica.

En acabar vam fer la correcció i en funció dels encerts guanyavem uns diners “virtuals” que en l’activitat final utilitzavem per comprar els electrodomèstics que ens farien falta per un habitatge.