Treballs artístics a la Fundació Joan Miró

Redacció ___ [ Alumnat Batxillerat Artístic ]

L’alumnat del batxillerat artístic conclou aquest curs amb l’exposició d’alguns treballs realitzats durant tot l’any dins el projecte Gravitacions de la Fundació Joan Miró. Tot plegat està emmarcat dins el cicle d’exposicions Peu a fora de l’Espai 13.

En aquest enllaç trobareu tota la informació detallada des de la pàgina de la Fundació Joan Miró i en aquest altre enllaç hi veureu el recull de treballs i sessions realitzades tant a l’Espai 13 com a l’institut.

Aquest divendres 26 de maig a les 12:30h s’ha inaugurat la mostra a l’espai Taller.

Horaris de visita
Divendres 26 de maig: de 17 a 19 h
Dissabte 27 de maig: d’11 a 13 h i de 17 a 19 h
Diumenge 28 de maig: d’11 a 13 h
Dilluns 29 de maig: d’11 a 13 h i de 17 a 19 h
Dimarts 30 de maig: d’11 a 13 h

I Mostra Gravitacions
Mirando más allá del objetivo

Con esta muestra nos adentramos en el pensamiento de diversos artistas que manifiestan sus inquietudes en un recorrido por diferentes conceptos y nos transportan, así, a sus mundos personales.

Gravitacions es un proyecto educativo de la Fundació Joan Miró, conducido por Serafín Álvarez y con el seguimiento de Jordi J. Clavero. En él participan estudiantes de primero de bachillerato artístico del Institut Consell de Cent.

El proyecto tiene una duración de un curso escolar. Los trabajos presentados,
elaborados por equipos, proponen una relectura de las tres primeras exposiciones del ciclo Un pie fuera. Expediciones y diásporas, en el Espai 13 de la propia Fundació: La ficción es una realidad por suceder, de Ana García-Pineda; Cualquier objeto es un espacio temporal, de Nicolás Lamas y Ser plural. Yo soy los otros, los otros son yo, de Momu & No Es. La selección final comprende siete trabajos de diecinueve participantes.

Las obras abordan temáticas como la reivindicación de las redes sociales y la apariencia (Behind the Screen), la paradoja tecnológica (Telenologia), los límites de la realidad (Realidad o ficción), la voluntad de distinguirse (Jo més que tu), el rastro de la vida (Abandonament), la “deep web” (6%) y la crítica a la dependencia del dinero (Living in silence).

Marcella Cruz Támara / Ariadna Montón Martín