Projecte FENIX

“HETEROCHROMIA”

Els joves que participen al Festival NYS Polígon Arts són 8 alumnes de l’ INS Castellbisbal que formen part del Projecte Fènix del centre. Es tracta d’un projecte de diversificació curricular on els alumnes hi participen algunes hores realitzant propostes curriculars de caràcter més globalitzat i interdisciplinari fomentant la creativitat, el treball manipulatiu i tecnològic.”

El Projecte Fènix, presenta una proposta artística dins del NYS Polígon Arts, el festival que vincula indústria i cultura organitzat per Geocrea i impulsat per l’Ajuntament de Castellbisbal. És un projecte inèdit que pretén apropar les indústries i les empreses a la ciutadania mitjançant la cultura contemporània.

“HETEROCHROMIA” és el títol de la seva obra. Els membres del Projecte Fènix són Marc Burguillos, Aleix Gil, José Antonio Poza, Sabir Chakrou,  Mohamed Bouzalmat, Cristian García, Iván Ruíz e José Ruíz. I l’acompayen l’artterapeuta Susana Freije i l’educador social Carles Uceda.

“Les mirades s’il·luminen per les ànsies de respirar, I entre la llum i la foscor trontolla la meva immortalitat. L’àcid cou al despertar, a la baralla de l’existència vam tenir vincles difícils d’eludir. Vam fer un gran salt en el temps per tornar-ho a descobrir. La música alegra el cor, Les mirades àcides es sanen sense rancor. Del nostre desig per viure, vam fer llum la foscor. I del nostre existir, tot lo dolent es va transformar en un sospir.”

El projecte ha comptat amb la col·laboració del Departament de Joventut de l’Ajuntament de Castellbisbal, de l’empresa ZARCA, de l’empresa CABA i de l’Institut de Castellbisbal.

Del 13 de maig al 5 de juny. Lloc: Zona verda c. Trepadella. Castellbisbal.