Programa salut i escola

Amb l’objectiu de millorar la salut dels adolescents la Generalitat de Catalunya, a través dels Centres d’Atenció Primària de Salut, els ofereix un servei de Consulta Oberta dins dels centres educatius de secundària, per a què els nois i noies de 14 a 16 anys puguin assessorar-se sobre temes relacionats amb la salut.

Volem apropar-nos a les necessitats dels adolescents i joves per:

. FACILITAR-LOS informació amb professionals sanitaris.

· APROPAR els serveis de salut als centres docents i als adolescents.

· AFAVORIR la confidencialitat i uns serveis realment a l’abast.

· EDUCAR-LOS en com millorar la seva salut.

· INFORMAR-LOS de les conductes de risc per a la salut.

· FER MÉS EFECTIVA la detecció precoç i la intervenció.

· REDUIR els factors de risc que afecten negativament la salut dels nois i noies.

El programa de Salut i Escola aporta:

· Un professional referent del centre de salut a tots els centres d’educació secundària.

· Professionals sanitaris específicament formats, més propers.

· Equips especialitzats en salut (en salut mental infantil i juvenil, en atenció al consum de drogues i en atenció sexual i reproductiva…)

· Sessions d’educació sanitària, materials específics per l’educació sobre la salut.

· La participació i col·laboració dels equips de salut pública municipals.

· El treball conjunt de sanitaris i educadors orientat a la salut dels adolescents.

És per això que hem creat el programa Salut i Escola, per promoure valors relacionats amb la salut i preveure conductes de risc que afecten especialment a l’adolescència.

L’horari d’aquest servei és dimarts d’10.00 a 11.30 h.