No adhesió a la vaga

COMUNICAT DELS REPRESENTANTS D’ALUMNES DE

L’INS CAN JOFRESA DE TERRASSA:

POSICIONAMENT RESPECTE A LA VAGA D’ESTUDIANTS

DEL 03 DE MARÇ

Des dels representants d’Estudiants de l’INS Can Jofresa volem expressar la nostra no adhesió com a centre a secundar la vaga d’estudiants convocada per l’AET pel pròxim dijous 03 de març i volem explicar les raons que ens mouen a prendre aquesta decisió:
En primer lloc, volem fer constar que la nostra és una postura reflexiva, responsable i consensuada amb els representants de la junta directiva i del professorat valorant els inconvenients i els avantatges.

La vaga és un moviment que pretén paralitzar algun sector de la societat, per això ha d’estar organitzada d’una manera correcta des del principi fins al dia de la vaga i anunciar-se d’una manera adequada perquè tingui una major resposta al món estudiantil, en el nostre cas. Així que si no es fa correctament, pot no ser efectiva o ser contraproduent.
Sempre que es consideri fer una vaga que afecti al món de l’educació, hem de comptar també amb els altres membres de la comunitat per poder obtenir un resultat molt més visible, potent i aconseguir fer sentir la nostra veu de manera conjunta.
Altres raons que ens han fet prendre aquesta decisió és la intensa activitat que viu el centre aquesta setmana. L’alumnat de batxillerat està immers en els exàmens trimestrals: els de 2n, acabant-los i els de 1r, començant-los i per això necessiten no perdre cap hora lectiva per poder-los preparar correctament.

Per altra banda, l’institut està immers en molts projectes que fan que l’organització, com abans s’ha esmentat, s’hagi de centrar en aquestes activitats que s’han de dur a terme: Erasmus+, jornades de portes obertes, exàmens, etc.
No és per falta de motius, compartim la preocupació del 3+2 (que encara està pendent d’aplicar-se en un futur) i la lluita contra la LOMCE, però confiem en una forma més consensuada de portar endavant les mobilitzacions.
Finalment, també creiem que és un tema recurrent ipel que ja vàrem manifestar-nos el passat 22 d’octubre (amb una resposta massiva en les aules que van quedar buides, però sense una massiva participació en la concentració i la manifestació pels carrers de la ciutat) i s’ha valorat que l’activitat del centre, remarco, en aquesta ocasió, és més important que manifestar-nos per aquest tema recurrent.
Si teniu qualsevol dubte o voleu més informació referent a la vaga restem a la vostra disposició.
Attentament.,

Sergi Marzà, Manel Espinosa i Angelina Kolmakova

(representants d’alumnes de l’INS Can Jofresa)