Estudis

Oferta formativa

Des de 1982, l’experiència avala l’Institut Cambrils com a marc de referència de l’educació Secundària i de Batxillerat a Cambrils. L’Institut Cambrils ofereix els estudis d’Educació Secundària Obligatòria i de Batxillerat:

• Tres línies per cadascun dels cursos de l’ESO
  • Tres línies a 1r de BAT i tres línies a 2n de BAT en els itineraris científic, tecnològic, d’humanitats i de ciències socials.

ESO

Graduat en educació secundària obligatòria
Codi: ESO LOE

L’educació secundària obligatòria (ESO) és gratuïta. Comprèn quatre cursos acadèmics. Generalment s’inicia l’any natural en què es compleixen 12 anys i s’acaba als 16, tot i que els alumnes tenen dret a romandre en el centre amb règim ordinari fins als 18.

En el següent enllaç trobaràs informació en general sobre l’ESO (continguts, tràmits, normativa…) elaborada pel Departament d’Educació de Catalunya:

El Centre organitza l’atenció a cada alumne segons la seva capacitat d’aprenentatge. Per això posa a disposició de l’alumnat diverses atencions individualitzades: Aula d’ Acollida per alumnes nouvinguts, classes de Diversitat en les matèries instrumentals (adaptant el ritme, reforçant continguts …), tutories individualitzades i/o compartides, suport psicopedagògic i de la Mestra Terapeuta …

L’horari és de 8:30 a 15:00 h. (jornada compacta)

BATXILLERAT

El batxillerat forma part de l’educació secundària postobligatòria i es distribueix en dos cursos acadèmics. Es desenvolupa en diverses modalitats, s’organitza de manera oberta i flexible i, si cal, en vies diferents dins de cada modalitat, per tal d’oferir un itinerari personalitzat a l’alumnat d’acord amb les seves perspectives i interessos de formació.

El batxillerat és l’etapa que es cursa normalment entre els 16 i els 18 anys, tot i que és oberta a persones de qualsevol edat, ja sigui de manera presencial o telemàtica a través de l’Institut Obert de Catalunya (IOC). És un cicle format per dos cursos de trenta hores lectives setmanals.

El batxillerat prepara els i les alumnes per a la seva incorporació a estudis posteriors, tant professionals com universitaris, i per a l’accés al món laboral.

En el següent enllaç trobaràs informació en general sobre el BATXILLERAT (continguts, tràmits, normativa…) elaborada pel Departament d’Educació de Catalunya:

El Centre ofereix tots els itineraris de Batxillerat compatibles amb les modalitats que té: Científico – tecnològic, Ciències Socials i Humanístic, impartits amb el rigor que proporciona el fet de ser, des dels orígens, Institut de Batxillerat exclusivament i el grau de professionalitat que aquest fet comporta i que es demostra amb els resultats dels nostres alumnes a les PAU i a la universitat.

L’horari és de jornada contínua de 8:30 a 15:00 h.

• Itineraris de BAT (publicació en breu)

Informació addicional