TALLER DE MÀGIA I MATEMÀTIQUES PER ALS ALUMNES DE QUÍMICA DE BAT

TALLER DE MÀGIA I MATEMÀTIQUES (MMAC)

El passat dimarts 16 de març els alumnes de Química de Batxillerat van poder gaudir d’un taller de mates i màgia, realitzat per Sergio Belmonte, professor de matemàtiques a secundària i membre del MMACA (Museu de matemàtiques de Catalunya)

El Sergio va connectar i captar l’atenció del nostre alumnat des del primer moment i va realitzar uns quants trucs de màgia amb cartes i que sempre tenien una base matemàtica, que ens explicava al final del truc, per tal que aquells alumnes que estiguessin més interessats poguessin mirar de dissenyar trucs semblants a casa seva.

Aquest taller ens va ser ofert com a reconeixement del Premi guanyat en el concurs Xprimenta 2020, en la categoria de Batxillerat, pel vídeo“Oxidació de monedes”, realitzat per alumnes de 2n de BAT de l’Institut Camarles. Cal fer esment, que es van presentar a concurs 4 vídeos, dels quals 3 van resultar finalistes del total de 5 vídeos finalistes a nivell de Catalunya i el guanyador absolut va ser el mencionat anteriorment.

Aquests vídeos formen part d’un projecte que es fa tots els anys a Química de 1r de BAT. Aquesta pràctica es treball a “a casa” per tal que els alumnes se n’adonin que es poden fer pràctiques de química fora del laboratori i amb materials senzills i que es tenen a l’abast a totes les llars. Cadascun dels grups de pràctiques de química de 1r de BAT , preparen una pràctica “a casa” i desprès en fan l’edició en vídeo corresponent, la mostren als seus companys i s’envia al concurs XPRIMENTA.

Els alumnes i professors vam gaudir molt amb el taller de màgia (Veure fotos). Aquí us deixem les seves impressions :

Va ser matemàtic!. Joan C.

Veure com pots incorporar les matemàtiques en una actuació amb tant d’humor i participació ho va fer una gran experiència! Dylan C.

Hem descobert un món nou amb la màgia matemàtica la qual fa més divertida l’aplicació de les matemàtiques. Abril S.

Va ser un taller bastant entretingut on vam aprendre que les matemàtiques hi són i es poden aplicar a moltes més coses de les que imaginem. Paula Xin S.

Va ser entretingut i emocionant!!! . Artur A.

Va ser tota una sorpresa, ja que no m’esperava que una xerrada sobre màgia i mates em captivés tant. Arnau V.