MOBILITAT A TARGU JIU ( ROMANIA) DEL 15 AL 20 DE MAIG

Amb el projecte Erasmus+ Smart Waste Managers, 10 alumnes de primer de Batxillerat i 3 professores van anar a Targu Jiu, Romania per treballar amb el tema del consum d’energia.

Aquí està un resum del què vam fer:

Diumenge vam marxar a les 2.30 cap a l’aeroport de Barcelona per anar a París Beauvais, on vam agafar un altre avió a les 3:30 de la tarda cap a Craiova. Després dues hores d’autobús cap a Targu Jiu,  on vam estar tota la setmana. Vam estar més de 18 hores viatjant.

El primer dia ens vam llevar a les 8:30 per esmorzar i el romanesos  ens va portar a la seva escola a les 9:30, vam anar caminant fins a l’escola uns 20 minuts. Quan vam arribar vam anar directament a una habitació amb la resta d’alumnes, on vam fer un joc per presentar-nos amb l’altre alumne de diferents països. Després vam fer presentacions sobre les factures de la llum de les nostres cases per comparar-les amb les d’altres països. Després vam anar a fer una ullada a l’escola i quan vam acabar vam anar a dinar a un edifici al costat de l’escola.

A la tarda vam anar al centre del poble on vam fer un joc per conèixer el poble amb grups transnacionals, després vam disposar de dues hores per anar a visitar el poble sols. Quan van acabar les dues hores vam anar a sopar a un restaurant i vam tornar a l’hotel a dormir.

Va ser un dia interessant perquè vam començar a conèixer els alumnes d’altres països i del poble, però va ser una mica estrany perquè no sabíem res de la gent ni del país.

Dimarts, ens vam despertar cap a les 8:30 del matí, ens vam trobar tot el grup a les 9 del matí per esmorzar. El nostre autobús ens esperava a les 9:20 h.

Vam anar a una altra ciutat on vam visitar un bonic museu amb elements històrics i un aquari. Durant el viatge en autobús vam escoltar diferents cançons de cada país, aprenent noves cultures.

Després d’això vam tornar a pujar a un autobús i vam començar a conduir durant una hora fins a una central hidroelèctrica. Aquesta central hidroelèctrica produeix el 15% de tota l’energia que s’utilitza a Romania. A més, aquesta és la segona central hidroelèctrica més gran d’Europa. I vam descobrir que aquesta planta va celebrar els 50 anys de producció d’energia un dia abans de que tinguéssim la visita.

Després ens vam veure al voltant de les 8 del vespre per anar al restaurant, que s’hi deia Anna. On fan molt bon menjar. Aleshores, després d’haver acabat el nostre fantàstic sopar, vam decidir tornar a l’hotel.

Estàvem cansats, així que tots ens vam anar a dormir. Va ser un dia increïble i vam aprendre moltes coses sobre cultures i coses noves relacionades amb el malbaratament energètic.

Dimecres també ens vam despertar per a esmorzar a les 8:30 del matí per a esmorzar, l’autocar sortia a les 9:15.

La primera activitat del dia va ser anar a una central tèrmica. Primer vam entrar tots a una sala de reunions on ens van ficar un petit vídeo introductori de la central. Després ens vam dividir en dos grups, un grup es quedava a la sala de reunions discutint maneres de com podríem reduir la contaminació, mentre l’altre anava a fer una visita per la central, on vam obtenir dades, que faríem servir en un futur als pòsters.

A continuació agafaríem l’autocar i aniríem a dinar. I per últim vam anar a Craiova on vam tindre dues hores de temps lliures, el qual la majoria el vam passar dins un centre comercial.

Un dia poc actiu però si interessant, visitant una de les ciutats més famoses de Romania.

Dijous era l’últim dia que ens despertavem a Rumania, ens vam despertar igual que els anteriors dies, però avui, ens deixàvem una mica de temps més per a esmorzar, ja que avui no hauriem de sortir de l’hotel, si no que tot el que fariem ho faríem allí mateix en una altra sala.

A les 9:30 ens van fer pujar a una sala on estaven tots els mestres i tots els alumnes, i allí van fer diferents grups on es mesclaven els diferents alumnes de cada país, i ja una vegada fets els grups ja tocava treballar. Per començar, hi havien tres grups que feien una mena de “tendetes” on se’ns explicava  el funcionament d’uns projectes diferents, per exemple, hi havia un que es basava en l’energia de la llum provinent del sol, i es que aquest consistia en que, es relaciona un ventilador i un sensor de llums mitjançant diferents cables a unes petites plaques solars, després posarà llum artificial, és a dir, llum d’una bombilla, i desprès aquests dispositius funcionaven, i desprès ho feia amb la llum solar, i funcionava de la mateixa manera.

De mentres, els altres 3 grups, treballaven fent  pòsters explicant, defensant o qualsevol altra cosa segons el que es demana, i una vegada vam acabar ens vam canviar els grups.

Desprès es van presentar el pòsters  a la resta d’alumnes i mestres.

Una vegada acabades les presentacions ja ens van deixar fer el que volguessim, de manera que, vam anar al centre de la ciutat a dinar, i després vam tornar a l’hotel i podiem fer el que volguessim, i després per la tarda ja ens teniem que dutxar i preparar per al sopar conjunt, de manera que cap a les 20:30 estàvem sopant.  Una vegada acabat el sopar, vam haver de posar-hi cançons típiques del nostre país i ballar-les, però després, es va allargar i es van posar moltes més cançons les quals les vam ballar i ens vam divertir molt entre tots.

Per a acabar la nit, ens van ensenyar un pastís amb el logo del projecte Erasmus, i desprès ens van donar un certificat d’assistència  a cadascú.

I ja per acabar haviem de tenir la maleta feta, ja que a les 2:00 partiriem cap a l’aeroport.

Aquí teniu l’enllaç a un vídeo amb les fotos d’aquests dies!