ELS ALUMNES DE QUÍMICA DE 2n BAT PREMIATS EN EL CONCURS XPRIMENTA 2020

Els alumnes de Química de 2n de BAT, van participar el curs passat en el concurs X(p)rimenta 2020, amb un total de 4 vídeos. Degut a l’emergència sanitària motivada per la COVID19, s’ha endarrerit la resolució de l’edició corresponent al curs 19-20. Enguany, tot i les circumstàncies, s’hi han presentat 44 vídeos, 12 a la categoria de primària; 24, a la de secundària; i 8, a la de batxillerat o cicles formatius, que és en la categoria en la qual nosaltres participem. D’aquests treballs, se n’han seleccionat 22 de finalistes. Dels 5 vídeos finalistes en l’apartat de Batxillerat i Cicles Formatius, 3 d’ells, corresponen als vídeos dels nostres alumnes. Els seus vídeos forma part del projecte “Pràctiques a Casa” que fan els alumnes de química de 1r BAT i que tots els anys s’envia a concurs.

Els nostres vídeos finalistes són els següents, els podeu veure en l’enllaç adjunt :

Retroflama : realitzat per Alfie Crawshaw, Abril Salvadó i Paula Xin Sànchez.

Desoxidació de monedes : realitzat per Adrià López, Marc Múria , Khawtar Talsi i Ainhoa Pasqua.

Gel Calent : realitzat per Artur Andrés, Dylan Crawshaw, Sergi Fornós i Arnau Vila.

X(p)rimenta és un concurs que s’adreça a primària , ESO, BAT i CF. Es tracta de filmar un experiment senzill en vídeo amb l’objectiu d’il·lustrar algun principi científic o tecnològic interessant. Els vídeos guanyadors es pengen al portal Recerca en Acció per tal que serveixin d’exemple a altres alumnes i alimentin la base de dades d’experiments.

L’acte de lliurament dels guardons serà dimecres 16 de desembre a través del canal de YouTube de Recerca en Acció, a les 11 hores. Podeu trobar més informació sobre els guanyadors en l’enllaç http://www.recercaenaccio.cat/noticies/aquests-son-els-finalistes-del-concurs-xprimenta-2020

Un cop realitzat l’acte de lliurament de premis, el vídeo premiat en primer lloc en la categoria de Batxillerat i Cicles Formatius ha estat : DESOXIDACIÓ DE MONEDES.

L’ENHORABONA A TOTS ELLS PER LA FEINA FETA!!!