ELS ALUMNES DE BATXILLERAT AL FESTIVAL FRONT A TORTOSA

El passat dimecres 27 de setembre els alumnes de 1r de batxillerat de la matèria d’Història del Món Contemporani van visualitzar a l’auditori Felip Pedrell de Tortosa la pel·lícula “Un Cielo Impasible”, dins del Festival de Cinema Front.

En  esta pel·lícula es reflexiona sobre el desconeixement que les generacions jóvens tenen respecte a la història contemporània  dels seus entorns propers. Així, els protagonistes que són jóvens de Madrid estudien i descobreixen els entorns de la batalla de Brunete  que va succeir a l’entorn de Madrid.

Esta reflexió ens va fer preguntar què saben els nostres alumnes sobre la batalla de l’Ebre o quin paper va tenir els pobles propers  en la rereguarda un cop l’Ebre i Tortosa va fer de barrera i front de guerra.

L’experiència i la reflexió del film amb el director  va ser força enriquidor per als nostres alumnes.