13a. OLIMPÍADA GEOLOGIA
05/03/22El divendres 4 de març l’alumnat de 1r i 2n de Batxillerat que imparteix CTMA (Ciències de la Terra i del Medi Ambient) van participar a la 13a Olimpíada de Geologia que va tenir lloc a l’UPC de Manresa en la seva fase territorial.
L’objectiu de l’Olimpíada és bàsicament animar i implicar els estudiants de batxillerat en el coneixement d’aquesta ciència, tot remarcant la seva importància en el món actual i promocionant el seu progrés i desenvolupament.
INTEL·LIGÈNCIA DIGITAL
04/03/22Taller d’intel·ligència digital amb alumnat de #1rbatx a càrrec d’Enric Bastardas. De manera molt distesa i amb humor s’han tracat aspectes sobre:
-
Aprendre a desenvolupar conceptes com ciutadania digital, creativitat digital i iniciativa digital.
-
Com moure’s de forma correcta a les xarxes socials en particular i al món digital en general.
-
Un nou tipus d’intel·ligència que ens ha de servir per crear una identitat digital d’acord amb l’objectiu que ens posem.
-
Seguretat. Cyberbullying. Grooming.
En definitiva, una xerrada dirigida als adolescents per fer un millor ús de les xarxes socials.
EXTRAESCOLARS
04/03/22- Escacs
- Robòtica
- Voleibol
- Teatre
- Reforç escolar ESO i BATX
Així, mica en mica, anem creixent tots plegats. Els tallers estan subvencionats per l’Ajuntament de Manresa, dins del Pla Educatiu d’Entorn, el Pla de l’Esport i també hi col·labora la nostra AMPA.
PROJECTE LOTUS 3r ESO
04/03/22A la 2a sessió Ment (Hivern) amb l’alumnat de 3r d’ESO, s’ha treballat, especialment:
- per millorar la capacitat d’atenció, entrenar i disciplinar la ment i potenciar l’estat de presència.
- la concentració i tècniques de visualització i autoinstruccions per incrementar el nivell d’aprenentatge a través de les respiracions.
PROJECTE COL·LABORATIU AMB L’AAVV CAL GRAVAT
26/02/22Enguany des del centre s’ha impulsat el projecte participatiu amb el barri que té com a objectiu treballar la motivació i la responsabilitat individual, social i grupal d’un grup d’alumnes de 3er d’ESO i a la vegada atendre algunes necessitats del barri.
Les actuacions que s’han realitzat fins ara han estat el manteniment dels arbres plantats (del projecte verd del PDC de 2020), recollida de brossa pels carrers i les zones verdes del barri, manteniment de les caixes niu… entre altres.
Es té previst fer un circuit de codis QR amb informació dels ocells que habiten el barri i també ens faran un article per la revista de l’AVV (organitzada pel PDC conjuntament amb l’AVV).
![]() |
![]() |
![]() |
EXPOSICIÓ DONA LA VOLTA A L’ALCOHOL
26/02/22Alumnat de 4t ESO anirà a l’Oficina Jove per visitar l’exposició Dona la volta a l’alcohol. És una exposició interactiva que consta de 10 plafons, 2 taules interactives que desenvolupen diferents temes vinculats al consum d’alcohol i una caixa amb elements que permeten reproduir els efectes de l’alcohol en l’organisme. Es tracta d’una activitat que es troba programada dins del PAT (Pla d’Acció Tutorial) per aconseguir els objectius:
– Informar de les conseqüències que genera sobre la salut el consum d’alcohol durant
l’adolescència.
– Reforçar la posició de no consumir alcohol i mantenir-la davant la pressió del grup.
– Retardar l’edat d’inici en el consum i reduir-ne els riscos associats.
L’exposició estarà dinamitzada per un expert/a en l’àmbit. Per més informació sobre el contingut de l’exposició: https://www.diba.cat/web/salutpublica/exposicio_alcohol
![]() |
![]() |
![]() |
PARTICIPEM EN 7DEMATES
14/02/22Dues alumnes de 2n d’ESO, la Laura Soler i la Bruna Pérez, aquest curs participen a les sessions del 7demates que es realitzen els dissabtes al matí a la UPC de Manresa. El passat dissabte 12 de febrer, abans de les sessions van dedicar #referentsfemenins en motiu del dia de la dona i la nena a la ciència i al llarg del matí van treballar les probabilitats des de diferents punts de vista.
![]() |
![]() |
El projecte té el suport de la Societat Catalana de Matemàtiques, les associacions de professorat de matemàtiques (Abeam, …), la Fundació Cellex i l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (UPC Manresa).
PLANTADA ARBRES 12 FEBRER 2022
14/02/22L’AMPA va programar una matinal amb plantada d’Arbres pel dissabte 12 de febrer amb esmorzar al pati del centre. Així que a partir de les 10 vam començar a preparar el terreny amb neteja i fer els corresponents forats per plantar els 4 arbres: Liquidàmbar… Llegeix més»











