PLANTADA ARBRES 2022
06/02/22Aquest proper dissabte 12 de febrer a les 10:30 l’AMPA ens ha preparat una matinal amb plantada d’arbres. Es tracta d’ajudar a plantar quatre arbres a la zona del pati de terra i aprofitarem per esmorzar tots plegats.
Ens agradaria poder comptar amb tots/es vosaltres en la iniciativa, que esperem que sigui la primera de moltes altres.
Us demanem que feu arribar un mail confirmant la vostra assistència: ampacalgravat@gmail.com
ANIMEU-VOS!!!
CLUB DE LECTURA
02/02/22Dimarts 1 de febrer a les 6 de la tarda a la Biblioteca del centre es va dur a terme, en petit format, el Club de lectura, que després del parèntesi de la Covid es torna a emprendre amb molta força.. Es va dedicar a l’obra de Carme Riera “Te deix, amor, la mar com a penyora” conduït per l’ex-alumna Roser Obradors. Va ser un moment de reflexió i debat de diferentes narracions escollides pel Departament de Llengua Catalana. Felicitar a tots als assistents i esperem poder-ne realitzar algun altre aquest curs. En podeu veure un petit resum: https://flipgrid.com/s/sWLwjgoKpSuZ
![]() |
![]() |
PREMI DE LA FUNDACIÓ LACETÀNIA
24/01/22Segons ens han comunicat el veredicte del Jurat dels Premis de la Fundació han concedit el 1r premi en l’apartat de batxillerat socio-humanístic a l’ex-alumna Alexandra Bal amb el Treball de Recerca titulat “El monestir i la comunitat de les Caputxines de Manresa”. L’objectiu del treball és reconstruir la història de la comunitat, centrant-se especialment des de la fi de la Guerra Civil fins a l’actualitat, dècades de les quals no hi ha informació publicada.
Felicitar-la un cop més a l’Alexandra, així com al seu tutor Ovidi Cobacho per la feina feta i l’aportació dels Treballs de Recerca de proximitat.
L’autora, Alexandra Bal, mentre feia una de les visites guiades al Monestir de les Caputxines el passat 19 de juny del 2021 amb motiu de l’Exposició que van realitzar alumnat d’història de l’Art de 4t ESO.
ES REPRÈN EL CLUB DE LECTURA!
24/01/22ANTICS ALUMNES DEL CENTRE PREPAREN UNA EXPOSICIÓ ARTÍSTICA
18/01/22Un grup d’antics alumnes del Centre, integrants del col·lectiu GREHVAT.0: Alba Quirós, Laia Alsina, Marta Puig i Òscar Casado, i dirigits pel professor Ovidi Cobacho han organitzat una exposició pictòrica d’homenatge al Grup 13.
Notícia a Canal Taronja
Notícia a Nació Manresa
![]() |
ACTIVITATS NADALENQUES
22/12/21El dimecres dia 22 amb motiu del darrer dia de classes abans de vacances s’han organitzat una sèrie d’activitats al centre.
L’alumnat de primer d’ESO ha fet una cantada de Nadales al pati i posteriorment ha realitzat una sessió de balls “Jumping Ducks” al gimnàs.
També la Magda i el Pol ens han obsequiat amb el seu talent musical fent un petit concert.
![]() |
![]() |
Vídeo de la cantada de nadales
LA INA-MARIA SAXL ENS FELICITA EL NADAL
22/12/21La Ina-Maria Saxl, la nostra auxiliar de conversa, ha realitzat un vídeo per felicitar les festes a la nostra comunitat educativa.
L’AULA D’ARTS VISITA A L’EXPOSICIÓ DE PINTURES CONTRA EL CÀNCER
28/11/21El passat 25 de novembre, l’alumnat de 4rt d’ESO d’Historia de l’Art va realitzar una activitat a l’entorn de la 44a Exposició de pintures contra el càncer que aquests dies té lloc a la Sala Espai7 del Centre Cultural el Casino de Manresa.
Per tal d’estudiar les diferents tècniques, temàtiques i gèneres pictòrics, els estudiants de l’Aula d’Arts de Cal Gravat van visitar la mostra artística que organitza anualment l’Associació contra el càncer de Manresa, on van poder descobrir l’obra d’una cinquantena d’artistes de al Catalunya interior solidaris amb la lluita per aquesta causa.
De la mà de la presidenta de l’organització, els joves van poder conèixer les diverses activitats que aquesta entitat desenvolupa, entre les quals aquesta històrica exposició que ha esdevingut tota una cita artística dins el calendari de tardor a la ciutat. A banda de descobrir la faceta més solidària d’aquest creadors, els joves estudiants van haver de prendre nota sobre diferents aspectes formals de la mostra, així com valorar els procediments, recursos i temàtiques que s’hi exhibeixen.
Finalment, se’ls va demanar que escollissin quina obra licitarien en cas de participar en la subhasta i quin seria el preu màxim de la seva oferta. Els propers dies hauran de posar en comú i argumentar les seves tries amb els companys de l’aula.
![]() |
![]() |
![]() |
DIA CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE
24/11/21Com a commemoració del 25 de novembre, el centre ha elaborat un manifest en vídeo i l’alumnat de Batxillerat ha muntat una exposició al vestíbul.











