Xerrada d’Arturo Llopis

Divendres 2 de juny ens ha visitat l’exjugador de FC Barcelona de bàsquet, Arturo Llopis.

Durant la xerrada que ens ha ofert, ens ha explicat com ha estat la seva vida. Va iniciar-se en el món del bàsquet quan tenia vuit anys, amb l’equip del seu poble, Silla (València). Cap als catorze anys va deixar la família i va passar a viure durant un temps a la residència Blume, on va compaginar els estudis de secundària i postobligatoris amb la carrera esportiva. Més tard, va decidir d’anar a estudiar als EEUU on es va llicenciar en econòmiques i en informàtica per la universitat de Harvard. Als vint-i-quatre anys va abandonar la carrera esportiva després d’haver obtingut grans èxits (va arribar a ser sis vegades internacional amb la selecció espanyola de bàsquet).

Pel que fa a la carrera professional, ha estat consultor especialitzat en el sector de capital risc i actualment és soci de la firma Spencer Stuart.

Un cop acabada l’exposició de la seva carrera dual, el Sr. Llopis ha resolt dubtes que ha exposat l’alumnat i ha contestat diverses preguntes que li han plantejat i que han fet referència al fet de compaginar el món acadèmic amb el món esportiu.

Destaquem els consells cap al nostre alumnat per tal que es formi en l’àmbit acadèmic, que es marqui objectius i fites a aconseguir, que treballi fort i amb tenacitat per tal d’arribar a aconseguir-los.

També ha destacat el fet de traslladar els valors de l’àmbit esportiu a l’àmbit professional i la capacitat que tenim els individus de la resiliència; és a dir, el fet de no decaure a causa de les derrotes o dels fracassos, sinó que tot són experiències i aprenentatges per al futur, com que tampoc es recreïn en els èxits perquè cal continuar treballant per a mantenir-lo o bé aconseguir noves victòries.

En definitiva, ha estat una xerrada positiva, propera i profitosa per a tot l’auditori aplegat a la sala d’actes del Consell Català de l’Esport.