Dia de la dona

El passat 8 de març, les alumnes i el alumnes de l’INS JOAQUIM BLUME vam decidir fer uns cartells en els quals hi havia diferents missatges reivindicatius sobre la igualtat de gènere. Aquests els vàrem penjar a les escales de l’institut perquè tothom pogués veure’ls.
Creiem… Llegeix més»

Carnestoltes 2019

El passat divendres 1 de març, alumnat i professorat vam celebrar el Carnestoltes a l’institut. Com ja es tradició, l’alumnat de 2n de Batxillerat va ser l’encarregat de portar el fil cnductor de les activitats que es van realitzar aquell matí: disfresses i balls inspirats… Llegeix més»

Sortida al Teatre

Dilluns 25 de febrer, l’alumnat de 2n de batxillerat del nostre institut s’ha desplaçat fins al centre cultural L’avenç d’Esplugues de Llobregat amb la finalitat d’assistir a la representació de Mirall trencat, obra de lectura obligatòria de la matèria de llengua catalana i literatura d’aquest curs.

Llegeix més»

Proves de Competències Bàsiques

Els dies 13 i 14 de febrer d’enguany, l’alumnat de 4t d’ESO del nostre institut, igual que la resta d’alumnat de Catalunya, ha realitzat les proves de competències bàsiques que convoca el departament d’ensenyament de la Generalitat de Catalunya.
Aquestes proves avaluen les competències que l’alumnat… Llegeix més»

El gust per la lectura

Enguany, l’alumnat de 2n de batxillerat que cursa la matèria de llengua catalana del nostre institut participa en la XXIVa. edició del concurs “El gust per la lectura”. Els desitgem molta sort!

Nadales a l’institut

Un any més els nois i noies dels diferents cursos hem preparat un seguit d’actuacions  per celebrar tots junts les festes que s’aproximen i acomiadar l’any 2018. Hem gaudit de cantades de nadales en català, castellà, anglès i llatí; hem escoltat recitació de poemes de… Llegeix més»

Presentació actes de la Marató 2018

Divendres 23 de novembre es va presentar, a l’auditori Rafael Nebot del Consell Català de l’Esport, la campanya de “La Marató” d’enguany a l’alumnat del nostre institut.
 “La Marató” és una iniciativa solidària de TV3 que enguany se centra en el tema del càncer i se… Llegeix més»

Lectura manifest contra la violència masclista

Dimecres 21 de novembre, la comunitat educativa de l’institut Joaquim Blume s’ha reunit a les escales del pavelló del Consell Català de l’Esport per tal de llegir el manifest de l’Esport per a l’eliminació de la violència envers les dones. Amb aquesta lectura volem expressar… Llegeix més»

Visita al CosmoCaixa

El passat dia 15 de novembre, els alumnes de 4t curs de l’ESO van visitar el Cosmocaixa de Barcelona. La part principal de la visita va consistir en el taller “Viu l’electricitat”. Una activitat experimental on es pretén contextualitzar els aspectes més bàsics i significatius… Llegeix més»

Ulisses i altres viatges èpics

Arran de la lectura de Las aventuras de Ulises, programada pel Departament de Llengua Castellana, els alumnes de 4rt d’ESO van gaudir d’una xerrada a càrrec de l’Edmond Sasson sobre l’èpica a la literatura i als viatges. Així ens va parlar de temes tan atractius… Llegeix més»

23a Setmana de la Ciència

El passat 7 de novembre, sota el títol “Com és i com es fa la recerca en medi ambient actualment?” la Dra. Roser Maneja, investigadora a l’ICTA-UAB,  va fer una amena i dinàmica presentació sobre les àrees de recerca actuals en medi ambient.
L’exposició va incloure… Llegeix més»

Sortida d’acollida al Canal Olímpic de Castelldefels

El passat 1 d’octubre, la comunitat educativa de l’institut Joaquim Blume va realitzar la sortida d’acollida al Canal Olímpic de Castelldefels.
Amb aquesta sortida es pretén que gaudir d’un dia de convivència entre l’alumnat i el professorat. Mitjançant diverses activitats de caire lúdic i esportiu, s’intenta… Llegeix més»

Revista Blume

Un curs més la →revista Blume ens ofereix unes instantànies de les activitats, dels projectes i de les il·lusions d’uns mesos intensos en què hem après tots de tots i hem crescut com a persones. Aquesta edició ha estat encara més… Llegeix més»

Cooperació amb Global Humanitària

La comunitat educativa del nostre centre ha recollit durant el curs 2017-18, la quantitat de 462,43 € que s’han ingressat al compte corrent de l’ONG “Global Humanitaria”, amb la qual col·laborem des de fa anys, en diversos projectes.
En aquest enllaç podeu… Llegeix més»