Participació en el projecte Mentis

Tota la comunitat educativa de l’institut Joaquim Blume ha participat en un projecte, de recerca europeu anomenat Mentis: recolzant la salut mental a través de l’entorn de l’esport de l’alt rendiment.

Aquest projecte té com a objectiu principal oferir iniciatives de salut mental dins de les organitzacions esportives europees d’alt rendiment, a més de desenvolupar eines i recursos educatius en salut mental, basats en l’evidència i centrats en el coneixement sobre què és la salut mental, les competències de primers auxilis en salut mental i les eines per reconèixer i autogestionar-se en cas de patir malestar emocional.

Amb aquest estudi, es pretén tenir més informació sobre el benestar psicològic tant dels/les esportistes en entorns d’alt rendiment o desenvolupament de talent, com dels membres de l’entorn dels/les esportistes (entrenadors/es, personal de suport, professors, tutors, pares i parelles/conjugues, amics…). Aquest projecte té molt en compte el paper que les persones de l’entorn dels esportistes poden desenvolupar per prevenir i tenir cura de la seva salut mental.

Per tal de participar en l’esmentat projecte, tots els membres de la comunitat educativa han participat responent un qüestionari amb preguntes relacionades amb la salut mental, els indicadors de trastorns mentals, els coneixements sobre salut mental i la percepció de suport de l’alumnat per fer front als problemes de salut mental.

A fi de respondre l’esmentat qüestionari hem aplegat l’alumnat a la sala d’actes i hem comptat amb el suport de la Sra. Ana Merayo, psicòloga del Consell Català de l’Esport.