Celebracions de Joan Perucho i de Josep Carner. Sant Jordi 2020

Celebració del Centenari del naixement de Joan Perucho i del Cinquantenari de la mort de Josep Carner

Com és habitual, des del departament de llengua i literatura catalana del nostre institut, cada curs escolar homenatgem els escriptors de l’any.

Enguany celebrem el centenari del naixement de l’escriptor Joan Perucho (Barcelona, 1920-2003). En la prosa de Perucho hi ha barrejada la fantasia, la mitologia, el sobrenatural, la màgia,… Per tal d’homenatjar-lo, l’alumnat ha treballat el fragment “El vampir” de la novel·la Les històries naturals (1960) i n’ha fet la seva interpretació amb un vídeo.

Pel que fa a Josep Carner, l’alumnat ha treballat alguns poemes extrets de la secció “Els arbres” del poemari El cor quiet. Durant la seva vida, Carner es va envoltar d’arbres i de natura per treballar. En aquest període en què hem d’estar-nos a casa, hem pensat que era una bona opció evocar els arbres que floreixen en aquesta època de l’any. Per tal de recordar el “príncep dels poetes”, l’alumnat ha preparat aquestes presentacions amb música i veu.

Desitgem que gaudiu d’aquest material que s’ha preparat amb molta il·lusió.

Departament de Llengua catalana i literatura