XIè Contacontes ambiental a l’Escola Valdelors

Els alumnes de l’optativa de medi ambient de 2n d’ESO van explicar 5 contes als nens i nenes d’Educació Infantil de l’Escola Valdelors, durant l’XIè contacontes ambiental, el passat dimecres 1 de març.

Aquest és un projecte inclòs en el programa Escola Verda, on es vol transmetre diversos valors amb un mitjà atraient per als infants: el conte. Els nens de P3, P4 i P5 van poder tocar les titelles i contes, i els grans van poder gaudir de l’experiència d’exposar les seves creacions amb un públic molt entregat, però alhora molt exigent. Va ser una estona molt divertida.

Van ser cinc contes: El riu desaparegut (Alba i Eric) on la temàtica era el malbaratament de l’aigua que provoca que el riu desaparegui, En Sergi i l’ós polar (Pau, Carlos, Marti), on l’escalfament global provocat pels fums feia que uns habitants del pol nord tinguessin problemes, Siri (Julieta, Mario, Laura, Ainhoa) una mascota, un peix taronja, guanyada en una fira, una nena que és cansa d’ella i l’abandona, i la lluita per sobreviure en un món molt contaminat, On han anat les verdures? (Abril, Eyerusalem i Aranza) l’aigua és vida i la pagesia s’encarrega de transformar l’aigua en aliments, per aquest motiu no la poden malbaratar i Un mar brut (Natalia, Minerva, Hugo, Karen) uns petits habitants marins es queixen als humans i els  demanen que deixin d’embrutar el mar. Aquests són alguns dels missatges que els alumnes de l’institut han portat a les aules dels més petits.

Si voleu veure més imatges podeu activar el següent enllaç.

Ara ens queda la segona part del contacontes ambiental, el 27 d’abril a l’Escola Mestral…