Xerrades, tallers i experiments de tota mena omplen la Setmana de la Ciència

Un any més hem celebrat la Setmana de la Ciència amb les activitats organitzades pel departament de Ciències i Matemàtiques.

Tot seguit us oferim la relació completa d’activitats que hem realitzat:

• Experiències compartides amb familiars científics per video-conferència o xerrades presencials adreçades a l’ESO i al Batxillerat
Data Curs Conferenciants
16/11/2021 4t ESO Iolanda Vendrell (doctora en Biologia), familiar de Mireia Vendrell
24/11/2021 3r ESO Antoni Romeu Figuerola (catedràtic de Bioquímica i Biotecnologia de la URV), familiar de Cristina i Martí Abreu
Coia Romeu Figuerola (metgessa otorrinolaringòloga), familiar de Cristina i Martí Abreu
Ainhoa Cendegui Jaques (infermera a l’uciped de l’Hospital Joan XXIII), amiga de la família d’Ariadna Sáenz.
25/11/2021 1r BATX Montserrat López (infermera), familiar d’Inés Margalef.
26/11/2021 1r BATX Isabel Rodríguez (fisioterapeuta i química en un centre de salut a Almería), familiar de Carla Rodríguez.

• El dijous 18 de novembre, xerrada-taller “El Sincrotró Alba arriba a l’institut”, adreçada a l’alumnat de 2n Batxillerat B i l’alumnat de Física de 1r Batxillerat. El taller fou dirigit per una tècnica de l’equip de difusió del Sincrotró Alba que es va desplaçar al nostre centre. L’activitat consistí en una visita virtual al Sincrotró i el plantejament i resolució d’uns reptes per part de l’alumnat, que van ajudar-los a entendre el funcionament i la utilitat d’un accelerador d’electrons en camps tan diversos com la salut, el medi ambient, la indústria alimentària, el patrimoni històric i artístic, la nanotecnologia, la química, la física, la ciència de materials, etc.

• El dimecres 24 i el dijous 25 de novembre, l’alumnat de 1r d’ESO va participar en el “Tastet de ciència 2021”. L’alumnat va assajar tot un seguit d’experiments al laboratori de Física i Química, com “Pots amb la pressió atmosfèrica?”, “Pasta de dents d’elefants”, “Centre de masses”, etc., i va experimentar el repte de classificar insectes al laboratori de Biologia i Geologia.