Alumnes de psicologia de l’INS BdE visiten l’escola Alba i el taller Baix Camp

Els alumnes de la matèria de psicologia de 1r de batxillerat han visitat l’escola d’educació especial Alba de Reus i el Taller Baix Camp a la mateixa ciutat.

Una vintena d’alumnes van conèixer com s’organitza, a quin alumnat aten i de quins serveis disposa una escola com l’Alba. Després d’una completa explicació de la directora del centre al menjador del centre, ens vam dividir en dos grups per visitar els diferents espais: aula de psicomotricitat, de logopèdia, de musicoteràpia, sensorial, biblioteca… Va resultar interessant constatar com s’utilitzen diferents tècniques per aconseguir una millor comunicació de l’alumnat amb la finalitat última “que puguin participar amb la màxima autonomia possible de les situacions quotidianes de la societat”. Al pati va ser on més estona vam estar amb els alumnes que s’escolaritzen  en aquest centre fins els 21 anys.

Al Taller Baix Camp vam conèixer diferents modalitats de treball i altres serveis, com els pisos que permeten, que amb l’ajuda de monitors, el personal atès pugui independitzar-se de la família.

El que l’alumnat va valorar més de la visita va ser poder conèixer en directe els nens i les nenes i els adults que són atesos en els dos centres. Una bona manera d’experimentar el treball de classe dut a terme durant tot el curs.