Viatge a la Provença

Els dies 3, 4 i 5 d’abril, en el marc de les Jornades Culturals, l’alumnat de Francès i Llatí de 4t d’ESO i Batxillerat vam realitzar una ruta per la Provença (França) amb la intenció de conèixer de prop el magnífic patrimoni arqueològic d’aquest territori intensament romanitzat que fou la Gàl·lia Narbonesa.

Tot seguint la Via Domitia, vam arribar a Nimes, on vam poder admirar, entre d’altres, dos monuments declarats Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO: la Maison Carrée, el temple millor conservat de l’Imperi Romà, i les Arènes, un amfiteatre únic, íntegrament conservat i encara en actiu. L’endemà vam seguir les traces de l’aqüeducte que alimentava la Colonia Augusta Nemausus, recorrent els 275 metres de l’imponent Pont du Gard. No gaire lluny, a Aurenja (Orange), vam reviure la magnificència dels Ludi Scaenici en el que és el teatre romà més gran conservat fins a l’actualitat. El darrer dia vam dirigir-nos cap a la famosa vila d’Arles, a les ribes del riu Roina, per recórrer els seus carrerons carregats d’història i d’art, i visitar la Vincent Van Gogh Foundation. L’alumnat va participar també en un joc anomenat “Els Sinimons“, la versió romana dels actuals Pokemons, que els va permetre conèixer encara millor aquest ric patrimoni. Durant la Diada de Sant Jordi es faran públics els noms dels guanyadors i el lliurament del premi.”

Podeu veure el track del recorregut amb Google Maps en aquest enllaç

Podeu veure i baixar-vos aquestes i més imatges de la sortida en aquest enllaç de Google Fotos.