V conferència catalana Tinguem cura del planeta

Enguany hem continuat amb el programa “Els joves tenim cura del planeta” (CONFINT). El passat 27 d’abril vam participar a la V Conferència Catalana que es va celebrar a Barcelona a l’Espai Jove La Fontana.
Els joves tenim cura del planeta” (CONFINT) és un procés internacional que convida els joves a reflexionar i actuar per millorar el planeta amb l’objectiu principal de fer conscient l’alumnat que la transformació del seu territori està a les seves mans. Els centres escolars són els catalitzadors del procés, que consta d’una diagnosi ambiental, un procés de participació al centre per decidir i desenvolupar quines responsabilitats assumir i quines accions desenvolupar, i la selecció de delegats per participar en trobades amb altres joves a nivell regional, català, estatal, europeu i internacional. Durant el curs es realitzen diversos productes comunicatius, tant per informar de les actuacions, com per implicar a més actors de l’entorn del centre.

La dinàmica del procés, al nostre institut, s’ha treballat amb els alumnes de l’optativa de medi ambient de 2n d’ESO amb la realització d’uns contes mediambientals que van explicar als alumnes de preescolar de l’escola Valdelors.

Aquí podeu veure unes fotografies de la jornada.