Una cita amb la poesia

Cada any, des de 1999, el 21 de març celebrem el Dia Mundial de la Poesia. Va ser una iniciativa de la UNESCO adoptada durant la seva 30a Conferència General a París amb la finalitat de donar suport a la diversitat lingüística a través de l’expressió poètica i fomentar la visibilitat d’aquelles llengües que es troben en perill.

La poesia és la més genuïna expressió del llenguatge humà. Totes les cultures i pobles compten amb manifestacions poètiques des dels seus orígens. Són sempre les primeres i més antigues mostres de les seves literatures, generalment orals en els seus inicis i majoritàriament col·lectives i populars, lligades a les activitats i celebracions pròpies de la vida. Perquè la vida és el que precisament transmet la poesia: els nostres pensaments, els nostres sentiments i les nostres emocions.

El Dia Mundial de la Poesia pretén honorar els poetes, reviure tradicions orals de recitals de poesia i promoure la seva lectura, escriptura i ensenyament.

L’alumnat de l’INS Berenguer d’Entença commemora aquest any la celebració amb treballs realitzats a les classes de Llengües. A primer cicle s’elaboren cartells que seran exposats i explicats als passadissos del centre, en els quals es donen a conèixer nombrosos poemes i poetes. A segon cicle i batxillerat es creen vídeos en què els alumnes editen i reciten poemes d’autors clàssics de la Història de la Literatura, que es podran veure a través del web de centre.