Un passeig per la “Colonia Iulia Urbs Triumphalis Tarraco”

El passat 20 de desembre, l’alumnat de Llatí i Grec de Batxillerat va acomiadar el trimestre amb la tradicional visita a la capital de la Hispània Citerior, la colònia romana de Tàrraco (Tarragona), tot recorrent els espais més emblemàtics declarats Patrimoni Mundial de la Humanitat per la UNESCO.

La ruta de més de 7 km va iniciar-se a l’amfiteatre i va continuar per les muralles, la capçalera i les voltes del circ, la torre del pretori, el fòrum provincial, el palau de l’antiga audiència, el fòrum local i el teatre. L’alumnat de segon va ser l’encarregat d’interpretar i explicar les restes als seus companys de primer. D’altra banda, els alumnes de Grec de segon van explicar el mite d’Hipòlit i Fedra representat a l’imponent sarcòfag exposat a la primera planta del Pretori.

Durant el recorregut van tenir l’oportunitat de captar amb els seus dispositius imatges de tot el conjunt patrimonial per participar al concurs fotogràfic “Tarraco, hic et nunc”, que premiarà la fotografia que millor hagi reflectit la difícil convivència de les restes romanes amb la ciutat moderna.