Treballem l’oli d’oliva a 1r d’ESO

dsc05048p

El passat 5 de desembre, els alumnes de 1r d’ESO de l’INS Berenguer d’Entença van  fer una sortida a Vandellòs amb l’objectiu de realitzar un conjunt d’activitats sobre l’oli d’oliva, d’acord amb el Programa d’Educació Ambiental Escoles Verdes.

El projecte es va iniciar amb una activitat prèvia a la sortida, sobre els antecedents històrics de l’olivera, la seva morfologia, les diferents oliveres conreades al nostre terme, el procés tecnològic d’un molí tradicional i el procés tecnològic d’un molí de nova tecnologia com el molí de la Cooperativa agrícola de Vandellòs. Posteriorment, van visitar el  molí d’oli de nova tecnologia on van poder observar el procés que seguien les olives des del moment que el pagès les porta al molí fins que recull l’oli de les seves olives. Durant la visita guiada pel Sr. Josep Solé de Vandellòs, els alumnes van descobrir el procés del molí de nova tecnologia de la Cooperativa agrícola de Vandellòs

Després van visitar el Centre d’Interpretació de l’oli de Vandellòs i van aprendre  els avantatges del consum de l’oli d’oliva, la seva  importància en la dieta mediterrània, què cal tenir en compte a l’hora de comprar oli,  com es conserva, quin era el procés tecnològic d’un molí tradicional i van descobrir la importància de reciclar l’oli.

(A l’apartat d’imatges de la web hi trobareu les fotografies a una major resolució)

Com activitat posterior a la sortida han realitzat un treball interdisciplinari en les  diferents àrees d’aprenentatge.

Treball interdisciplinari dels alumnes:

• Català: locucions i frases fetes
  • Castellà : la notícia
  • Llengües estrangeres: coc de mel (HoneyCake)
  • Ciències de la naturalesa: elaboració de sabó, aprendre a fer conserva.
  • Matemàtiques: mesures agràries. Càlcul del rendiment de les olives.
  • Socials: antecedents històrics de l’olivera.
  • Tecnologia: procés tecnològic dels molins treballats.
  • Visual i plàstica: morfologia de l’olivera. Dibuix descriptiu.
  • Educació Física: descoberta de l’entorn d’oliveres i horta.
  • Religió: Els sagraments  del  baptisme, confirmació  i la unció dels malalts i la   seva  relació amb “l’oli “(crisma).

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *