Tallers sobre consum

Aquest mes de novembre, tot alumnat de l’ESO ha participat en uns tallers a càrrec de l’Escola Catalana del Consum de Catalunya, on s’han treballat diversos aspectes sobre els hàbits de consum en la societat actual.

Des de l’Escola del Consum de Catalunya s’opta per una educació del consum entesa com a eina per a ajudar la ciutadania a construir la seva manera de fer, sentir i pensar. Entenen que l’educació del consum ha de promoure entre els joves una actitud:

– responsable, per a prendre consciència de les conseqüències dels actes de consum
– crítica, per a actuar des de l’anàlisi i la reflexió
– activa, per a orientar la presa de decisions i l’acció

A 1r i 2n d’ESO s’ha realitzat el taller Impactes o Missatges? Conèixer els formats, les estratègies i la regulació de la publicitat permet a l’alumnat fer-ne una lectura crítica i posicionar-se de manera activa a l’hora de consumir. Tenir una visió global sobre l’evolució de la publicitat al llarg dels anys permet entendre-la com un fenomen cultural lligat als canvis socials on l’actitud de les persones consumidores hi té un paper rellevant.

A 3r i 4t d’ESO han treballat el taller Què em poso aquest matí?  on s’identifiquen la diversitat de factors implicats en aquests actes de consum i la diversitat de criteris que podem tenir en compte com a persones consumidores i que influeixen en la tria i compra d’aquests productes.

De segur que l’alumnat n’ha tret profit.