“Problemes a l’esprint”, un repte per a l’alumnat de 1r i 2n d’ESO

El passat dimecres 15 de febrer, un grup de 36 alumnes de 1r i 2n d’ESO van participar al concurs de matemàtiques «Problemes a l’esprint».

Es tracta d’una activitat col·laborativa de resolució de 10 problemes en línia adreçada a equips de centres educatius internivells, on la resposta d’algun dels problemes és necessària per resoldre els posteriors. El grup s’ha d’organitzar, repartir els problemes, contrastar els resultats, arribar a un acord i enviar les respostes el més aviat possible. La denominació de “Problemes a l’esprint” prové del fet que el centre guanyador és el primer que envia totes les solucions correctes dels problemes de matemàtiques que es plantegen.

En aquesta convocatòria hi ha participat 195 equips de 147 centres de Catalunya, Balears i del País Valencià, amb un total de 4.293 alumnes. Ha estat un treball frenètic a contrarellotge, on tots els participants han col·laborat en equip posant en pràctica els coneixements de matemàtiques.

Tot el grup ha gaudit d’una bona estona raonant, pensant, amb certa tensió i diversió en una sessió diferent a l’habitual. Gràcies pel vostre esforç i ganes d’aprendre!!

L’any que ve hi tornarem!

Si voleu més informació i conèixer els problemes plantejats, podeu accedir a l’enllaç: https://www.cangur.org/esprint/