Projecte interdisciplinari “l’oli d’oliva”

Els alumnes de 1r d’ESO de l’INS Berenguer d’Entença han  fet una sortida a Vandellòs amb l’objectiu de realitzar un conjunt d’activitats sobre l’oli d’oliva, d’acord amb el Programa d’Educació Ambiental Escoles Verdes.

Amb aquesta activitat, els alumnes treballen els antecedents històrics de l’olivera, la seva morfologia, les diferents espècies d’oliveres conreades al nostre terme, usos de l’oli…. Durant la visita guiada pel Sr. Josep Solé a la Cooperativa Agrícola de Vandellòs, els alumnes van  poder observar el procés que seguien les olives des del moment que el pagès les porta al molí fins que recull l’oli de les seves olives.

Després van visitar el Centre d’Interpretació de l’oli de Vandellòs i van aprendre  els avantatges del consum de l’oli d’oliva, la seva  importància en la dieta mediterrània, què cal tenir en compte a l’hora de comprar oli,  com es conserva, quin era el procés tecnològic d’un molí tradicional i van descobrir la importància de reciclar l’oli.

Com a activitat posterior a la sortida els alumnes realitzaran  un treball interdisciplinari en les  diferents àrees d’aprenentatge.