Taller interdisciplinar: l’oli d’oliva

El passat 16 de desembre, els alumnes de 1r d’ESO de l’INS Berenguer d’Entença van  fer una sortida a Vandellòs amb l’objectiu de realitzar un conjunt d’activitats sobre l’oli d’oliva, d’acord amb el programa d’educació ambiental Escoles Verdes.

La sortida va consistir en una presentació a la sala d’actes de l’INS sobre els antecedents històrics de l’olivera, la seva morfologia, les diferents oliveres conreades al nostre terme, el procés tecnològic d’un molí tradicional i el procés tecnològic d’un molí de nova tecnologia com el molí de la Cooperativa agrícola de Vandellòs. Posteriorment van visitar aquest  molí on van poder observar el procés que seguien les olives des del moment que el pagès les porta al molí fins que recull l’oli de les seves olives. Durant la visita guiada pel Sr. Josep Solé de Vandellòs, els alumnes van descobrir els avantatges del consum de l’oli d’oliva, la seva  importància en la dieta mediterrània, el que cal tenir en compte a l’hora de comprar oli, la seva conserva, i sobretot els beneficis per al medi ambient que aporta reciclar l’oli i fer compra de proximitat .

Després van visitar el Centre d’Interpretació de l’oli de Vandellòs i van realitzar un treball durant la visita. Com activitat posterior a la sortida han realitzat un treball interdisciplinari en les àrees de català, castellà, socials, matemàtiques, tecnologia, llengües estrangeres, dibuix, religió i ciències naturals.

oli1

oli2

oli3

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *