Mercat solidari per a la Marató de TV3

La salut sexual i reproductiva (SSIR) centrarà la pròxima edició de La Marató de TV3 i Catalunya Ràdio, que se celebrarà el diumenge 17 de desembre del 2023.

Serà la primera vegada que La Marató es dedica a aquesta temàtica, que, segons els professionals de la salut, engloba el conjunt de patologies que afecten més la població, en tots els aspectes de la vida i al llarg de tota la vida. Són malalties que tenen una prevalença de 3 milions de persones a Catalunya, i una incidència que s’estima en 210.905 nous casos cada any. Aquestes són xifres significativament elevades que, a més, representen un cost sanitari considerable per al sistema de la salut, situat en el 12,2%. En l’àmbit de la recerca, els equips d’investigació en salut sexual i reproductiva signen el 9% de les publicacions científiques catalanes, que els posicionen en la mitjana mundial.

Com cada any, el nostre centre hi col·labora organitzant un mercat solidari per recaptar fons per a la recerca mèdica i programant xerrades per promoure, en aquesta edició, la sensibilització del nostre alumnat en la prevenció en l’àmbit de la salut sexual i reproductiva.