L’alumnat de 3r d’ESO practica la reanimació cardiopulmonar

El passat 16 d’octubre es va celebrar el Dia Mundial de l’Aturada Cardíaca,  amb la qual cosa es vol recordar la importància de la RCP (reanimació cardiopulmonar) i que, realment, qualsevol ciutadà podria salvar una vida.

A l’institut Berenguer d’Entença, dins del currículum d’Educació Física i amb l’ajut de la Susana García Díez com a instructora RCP i DEA, l’alumnat de 3r d’ESO va practicar la RCP, va simular la utilització del DEA i va aprendre com reaccionar davant d’altres situacions d’emergència sanitària com poden ser una hemorràgia, un ennuegament, un cop de calor o una cremada.

Serà ja el dilluns 25 d’octubre quan, el mateix alumnat de 3r d’ESO, assistirà a Ràdio L’Hospitalet per tal d’explicar la importància d’aquests aprenentatges a la resta de la població.

Les malalties cardíaques són una de les causes de mort més important al nostre país. Sovint aquestes malalties apareixen en forma de mort sobtada, és a dir, en forma d’aturada cardíaca sobtada i inesperada en persones aparentment sanes. En aquests casos, la iniciació immediata de la ressuscitació cardiopulmonar (RCP) pot duplicar o quadruplicar la supervivència de la víctima, segons afirma l’European Resuscitation Council (ERC) en les seves darreres recomanacions. Per això, els testimonis presencials davant d’una mort sobtada són essencials en la cadena de supervivència.

Aquesta cadena de supervivència es basa en el reconeixement i l’alerta precoç, la RCP immediata, l’accés prioritari a la desfibril·lació i l’arribada ràpida dels serveis d’emergència al lloc on és la víctima. Aquest conjunt d’accions poden fer canviar una tragèdia per una supervivència.

No ho podem oblidar: tothom  pot salvar una vida!