L’alumnat de 2n de Bat visita l’emplaçament de Vandellòs I

El passat dijous 16 de març, l’alumnat de 2n de batxillerat va realitzar una sortida a Vandellòs I, una central en procés de desmantellament gestionat per ENRESA.

Durant la visita van assistir a una xerrada sobre el desmantellament de les centrals nuclears i la gestió que ENRESA fa dels residus radioactius. Després de la xerrada van passar a la sala-museu interactiva, on van veure una cambra de boira per visualitzar la radioactivitat, comprovar les diferents barreres existents per a protegir-nos dels diversos tipus de radiacions i una reproducció del centre d’emmagatzematge del Cabril.

Finalment van fer una visita per les instal.lacions que els va portar fins a la cota superior del reactor, que actualment es troba en estat de latència, i també baixar a cota zero, on hi ha la sala de control de la central quan estava en funcionament amb la tecnologia puntera dels anys 70 i 80. Va ser molt interessant poder veure què tenim al costat de casa!