L’alumnat de 1r d’ESO estudia la qualitat de l’aigua del Brugent i el Francolí

L’alumnat de 1r d’ESO, dins de la matèria de Biologia i Geologia i acompanyats dels educadors de Cel Rogent, ens hem desplaçat fins al municipi de La Riba (Alt Camp) per estudiar la qualitat de l’aigua dels rius Francolí i Brugent.

Per establir la qualitat de l’aigua en diferents punts de mostreig, hem dut a terme proves per quantificar diferents paràmetres químics (pH, concentració d’oxigen i de nitrats). També hem estudiat la riquesa d’organismes macroinvertebrats que viuen dins del riu, que són bioindicadors de la qualitat de l’aigua on viuen.

La interpretació dels resultats ens ha permès reflexionar sobre l’impacte de les poblacions humanes pel que fa a la contaminació de les aigües i la importància d’establir mesures, com les depuradores, per tenir cura del medi natural.