Estalvi energètic i sostenibilitat gràcies al nostre projecte “Escola Verda”

El curs 19-20 quedarà per sempre en la nostra memòria a causa de les mascaretes, la Covid, i un confinament que mai ens haguéssim pensat. Però no tot va ser dolent: durant aquell curs hem de recordar que el nostre institut va guanyar el Premi Escola Verda “en reconeixement a una trajectòria de millora continuada”, un premi a nivell de tot Catalunya que vam compartir amb una escola de Vila-Rodona -i això va fer que també repartíssim la quantia del premi, i que cada centre rebés 1.500 €.

En què hem invertit aquests diners? Doncs hem acabat de canviar gairebé tots els antics fluorescents de la planta baixa per fluorescents LED. Els tubs LED suposen un estalvi energètic mitjà del 50% i una vida útil de 30.000 hores, enfront les 8.000 d’un fluorescent normal.

En uns moments en què la factura de la llum està pels núvols, esperem que aquest canvi ens ajudi a compensar, si més no, aquesta pujada.