Estada a la Vall de Boí

L’alumnat de 2n de Batxillerat va dur a terme una estada al camp d’aprenentatge de la Vall de Boí els dies 5, 6 i 7 d’octubre.

Les activitats es van realitzar en funció de la modalitat de batxillerat que l’alumnat està cursant. Els alumnes de Ciències de la Salut van treballat diverses àrees curriculars:

• El dimecres per la tarda van realitzar una activitat de medi ambient sobre la previsió d’impactes i integració ambiental. Després d’analitzar i valorar els riscos geològics i els impactes ambientals van haver de prendre decisions de planificació urbanística.
    • El dijous van analitzar l’estat ecològic del riu Noguera de Tor al seu pas per Barruera a partir de l’estudi de la seva qualitat biològica, fisicoquímica i hidromorfològica. A partir de l’observació de camp, de la recollida de mostres, i del treball al laboratori, van aprendre a treure conclusions sobre l’estat d’un riu.
    • El divendres van estudiar conjuntament la biomassa i producció d’un bosc. A partir de mesures amb tècniques forestals van treballar aspectes d’ecologia i de gestió forestal, a més de calcular la possibilitat d’utilitzar la biomassa com a font d’energia.

Els alumnes del batxillerat tecnològic van participar en les següents activitats:

• El dimecres i el dijous per la tarda van realitzar una activitat d’energia solar fabricant uns prototips de cel·les DSSC tot apostant per les energies sostenibles. Durant la segona tarda van avaluar el rendiment de les cel·les a través de la realització de mesures fotofísiques i electroquímiques.
    • El dijous pel matí van fer un treball de camp amb l’activitat de descàrrega en els rius pirinencs fent una mesura del cabal del riu. I també una activitat de topografia, durant la qual van aprendre a utilitzar un teodolit.

Els alumnes del batxillerat social i humanístic van participar en les següents activitats:

• El dimecres per la tarda van realitzar una activitat de medi ambient sobre la previsió d’impactes i integració ambiental. Després d’analitzar i valorar els riscos geològics i els impactes ambientals, van haver de prendre decisions de planificació urbanística.
    • El dijous van estudiar l’art romànic de la vall de Boí. Es van desplaçar en taxi fins a Taüll, on van visitar-ne les dues esglésies, Sant Climent i Santa Maria, per després arribar caminant fins a l’església de Sant Joan de Boí i de Santa Eulàlia d’Erill la Vall. Finalment van tornar a Barruera.

Podeu disposar de la resta d’imatges de l’estada accedint a aquest enllaç