Els nous guies de Tàrraco ens descobreixen el passat romà de la ciutat

Com ja és tradició des de fa 15 anys a l’acabar el 1r trimestre, l’alumnat de Llatí i Grec de 2n de BAT va oferir als seus companys de 1r de BAT una completa visita guiada per les restes més imponents de la Tàrraco romana. L’amfiteatre, les voltes del circ, la torre del Pretori o el fòrum de la colònia foren alguns dels indrets que el passat 19 de desembre van mostrar-nos amb molt d’interès. Val a dir que aquest any els nostres guies van excel·lir tant en la qualitat dels continguts com en la capacitat comunicativa.

També fou destacable la visita al sarcòfag ubicat a la torre del Pretori, una de les joies patrimonials de la ciutat. Aquest sepulcre del segle III dC ens ofereix en les seves quatre cares un bell relleu d’estil àtic que glossa el pertorbador mite d’Hipòlit i Fedra, i que els alumnes de Grec de 1r de BAT van explicar-nos a partir del mateix conjunt escultòric.

La sortida esdevé per als alumnes de 2n de BAT una oportunitat única per preparar un dels temes més destacats de les PAU: la descripció històrica i urbanística de Tàrraco. D’altra banda, l’alumnat de 1r de BAT pren consciència de la importància d’un dels béns patrimonials més valuosos del nostre país (declarat Patrimoni Mundial de la Humanitat per la UNESCO), i participa d’un concurs fotogràfic (Tarraco, hic et nunc) que l’ajudarà a descobrir-ne els seus valors.